مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ کشور از برداشت بیش از ۲۰ هزار تن کلزا در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خدارحم امیری زاده، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ کشور با اشاره به پیش بینی افزایش خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در استان در سال جاری گفت: با توجه به استقبال کشاورزان در سال گذشته، ۳۱ هزار و ۲۲۳ تن کلزا خریداری شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۱ هزار تن دانه روغنی کلزا در استان خریداری شده، بیان داشت: برداشت دانه روغنی در مناطق شمالی استان که سطح بیش تری از کاشت این محصول را به خود اختصاص داده اند، آغاز نشده است.

امیری زاده با بیان اینکه برداشت دانه روغنی کلزا در استان خوزستان تا پایان خرداد ماه ادامه دارد، تصریح کرد: هر کیلوگرم کلزا به نرخ تضمینی ۳۴ هزار و ۳۹۸ ریال از کشاورزان خریداری شده و مبلغ آن در سریع‌ترین زمان به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ کشور با اشاره به اینکه در سال جاری شاهد افزایش سطح زیر کشت کلزا بودیم اذعان داشت: امیدواریم با وجود آسیب‌هایی که بدلیل جاری شدن سیل در استان متحمل شدیم، میزان برداشت قابل توجهی را نسبت به سال گذشته شاهد باشیم.

این مقام مسئول اظهار کرد: کلزا یکی از بهترین گیاهان زراعی برای کشت در تناوب با گندم و جو محسوب می‌شود که در صورت کاشت می‌تواند با افزایش حاصلخیزی مزارع غلات، رشد و پایداری عملکرد دانه گندم را بیش از گذشته در پی داشته باشد.

انتهای پیام/گ

افزایش تولید کلزا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.