سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل از شروع عملیات اجرایی اولین واحد روغن کشی دانه‌های روغنی به ظرفیت ۴۰ هزار تن در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ارژنگ عزیزی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل با اعلام این خبر گفت: عملیات اجرایی واحد روغن کشی دانه‌های روغنی در شهرستان اردبیل شروع شد.

وی افزود: میزان تولید انواع روغن خام گیاهی در این واحد ۴۰ هزار تن خواهد بود که با جذب ۱۸۰ هزار تن ماده خام نقش مهمی در تولید روغن نباتی در استان اردبیل خواهد داشت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل بیان کرد: این کارخانه که اولین کارخانه روغنی کشی از دانه‌های روغنی می‌باشد با حمایت‌های سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل احداث و با همکاری‌های دستگاه‌هایی مثل برق، امورآب، آب وفاضلاب شهری و شرکت گاز به بهره برداری خواهد رسید که با راه اندازی این واحد تولیدی برای تعداد ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و برای تعداد ۴۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

عزیزی در ادامه سخنان خود با قدردانی از تلاش‌های استاندار در راستای توسعه صنایع تبدیلی و غذایی در استان افزود: میزان تولید دانه‌های روغنی در استان سالانه ۶۰ هزار تن می‌باشد که به راحتی می‌تواند خوراک مورد نیاز این واحد تولیدی عظیم را فراهم کند.

وی بیان کرد: استان اردبیل قطب کشاورزی کشور محسوب می‌شود و به راحتی می‌توان نزدیک به ۵۰ درصد مواد خام تولیدی بخش کشاورزی را فرآوری نموده و به میزان ۶/۱ میلیون تن محصول فرآوری و بسته بندی شده تولید کرد.

انتهای پیام/ح

استان اردبیل قطب کشاورزی کشور محسوب می‌شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.