دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور گفت: مردم ایران ۱۵۰ میلیارد تومان به سیل زدگان کشور کمک کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، پیروی دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور درمراسم تجلیل از فعالان هلال احمر فارس گفت: در سیل اخیر که ٢١ استان متاثر از آن بود، مردم ایران ١۵٠ میلیارد تومان کمک نقدی و ٧٠ میلیارد تومان کمک غیر نقدی به سیل زدگان کشور کردند.

وی با بیان این که در سیل امسال یک حرکت ویژه در فارس و شیراز انجام و به الگویی مثال زدنی در کشور مطرح شد افزود: این کار خوب امدادگران هلال احمر فارس نتیجه آموزش خوبی بود که داوطلبان به صورت دقیق فراگرفته بودند.

پیروی تصریح کرد: سیل فرصت همدلی را فراهم کرد، اما باید با اقدامات پیشگیرانه مانند شناسایی نقاط بحرانی و سازماندهی که داوطلبان در نقاط شهر دارند، از جمله کسبه ها، معتمدان و دانشگاهیان که در حادثه سیل به کمک داوطلبان می‌آیند، از تکرار این حوادث جلوگیری کرد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر ادامه داد: میزان تلفات انسانی ناشی از سیل در کشور در مقایسه با حوادثی که در دنیا رخ می‌دهد کمتر است.

همچنین درویشی مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس نیز در این مراسم  اضافه کرد: از حدود ٧٠٠ نفر از اعضا، خیران و داوطلبان که در حادثه سیل خدمت رسانی کردند  تجلیل شد.

وی با بیان اینکه فارس به ۵  منطقه عملیاتی تقسیم شده است، اظهار کرد: با این کار در تلاش هستیم هنگام وقوع حادثه شهرستان‌ها آمادگی کامل را در این زمینه داشته باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس تاکید کرد: در سیل شیراز بیش از ۵ هزار نفر در شب اول به همت جمعیت هلال احمر اسکان اضطراری داده شدند و ١١٠ نفر تیم امدادی، تیم‌های درمان اضطراری و تیم جوانان و مشاوره به خوزستان اعزام شدند که به مدت ١٠ روز به سیل زدگان این استان خدمت رسانی کردند.

انتهای پیام/ت

همدلی مردم فارس در سیل ۹۸، الگویی برای مردم کشور شد

برچسب ها: سیل ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار