نماینده، ولی فقیه در استان یزد گفت: یکی از موضوعاتی که در کشور ما با مشکل مواجه است، بحث آموزش و پژوهش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده، ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه سیستم آموزشی ایران بر پایه تحقیق و پژوهش استوار شود گفت: تفکر و تعقل در سیستم آموزشی فعلی ایران جایگاه خودش را ندارد.

آیت‌الله ناصری یزدی افزود: آموزش ما از ابتدا سطحی بوده و از بچگی به همه ما گفته شده که «بخوان، حفظ کن و نمره بگیر»، نه اینکه بگویند «بخوان، فکر کن، چیزی از فکرهایت به دست آور» و همین طرز فکر اشتباه باعث شده  اکثر بیکاران ما را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل دهند.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد خاطر نشان کرد: این سیستم آموزشی اشتباه را انگلیسی‌ها به ما تحریم کرده‌اند  و در حال حاضر باید در آموزش ما یک تحول به وجود آید و قدرت فکر و تعقل و توانستن را به دانش‌آموزان و دانشجویان آموزش دهیم.

وی اضافه کرد: همانطوری که معادن متنوع و دارای قیمت‌ها، ارزش‌های فوق‌العاده زیادی هستند و هر کدام از آن‌ها یک فایده‌ای دارند، انسان‌ها هم به همین صورت هستند و استعداد‌ها در همه آن‌ها وجود دارد و تنها آن چیزی که خداوند متعال خلق نکرده، انسان‌های بی‌فکر و بی‌استعداد هستند.

 آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی با بیان اینکه پیش از انقلاب انگلیس و آمریکا تمام تلاش خود را  جهت جلوگیری از پیشرفت جوانان ایرانی و خودکفایی آن هابکار بسته بودند اضافه کرد: پیش از انقلاب استکبار به ایران تجهیزات و ماشین‌آلات می‌داد، ولی به هیچ عنوان اجازه نمی‌دادند که مهندسان ایرانی به نحوه ساخت یا عملکرد این دستگاه‌ها مطلع شوند و به همراه دستگاه‌ها، مهندسان خود را هم به ایران می‌فرستادند.

وی در پایان بیان کرد: یکی از تولید کنندگان در ارتباط با خودکفایی در تولید می‌گفت که چینی‌ها کپی می‌کنند در صورتیکه استعدادشان کمتر از استعداد جوانان ماست در واقع به آن‌ها باور داده‌اند که شما می‌توانید درحالیکه به جوانان ما این باور داده نشده است.

انتهای پیام/ غ

تفکر و تعقل در سیستم آموزشی فعلی ایران جایگاه خودش را ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.