رئیس دانشگاه لرستان:

توجه مسئولان به حق آبه و تخصیص آب لرستان

رئیس دانشگاه لرستان گفت: حق آبه و تخصیص آب لرستان با توجه ظرفیت و پتانسیل‌های آبی این استان مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، خسرو عزیزی ، رئیس دانشگاه لرستان گفت: حق آبه و تخصیص آب لرستان با توجه ظرفیت و پتانسیل‌های آبی این استان مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

عزیزی در بیست و دومین اجلاس روسای دانشگاه‌های سطح یک کشور با هدف بررسی علل سیل در مناطق سیلزده در سالن جلسات دانشگاه لرستان افزود: شبکه ملی جامعه و دانشگاه در این واحد دانشگاهی تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: دانشگاه لرستان اولین مرکز آموزش عالی استان تا قبل انقلاب بوده که در سال ۱۳۵۶ تاسیس شده است و اکنون ۶ دانشکده در این دانشگاه با حضور هشت هزار و ۲۵۳ دانشجو فعال است.

رئیس دانشگاه لرستان به سیل اخیرو خسارات آن در استان اشاره کرد و ادامه داد:عدم آبخیزداری کافی، عدم استاندارد سازی کافی در مورد ساخت و ساز‌ها و نبود مدیریت یکپارچه آب در استان، عدم پوشش گیاهی و جنگلی کافی، عدم سدسازی کافی در حوزه‌های بالادست آبریز استان و امثال این متغیر‌ها از جمله عوامل تشدیدکننده خسارات سیل اخیر استان لرستان بوده اند.

عزیزی اضافه کرد: شدت سیل اخیر استان لرستان بی سابقه بوده است؛ به گونه‌ای که میزان دبی آب در این سیل چند برابر میزان دبی ناشی از بارش‌های سال‌های گذشته بوده است.

وی اظهار داشت:حق آبه استان لرستان باید مدنظر قرار گرفته و سهم تخصیص آب استان، بایستی افزایش یابد و همچنین توجه به تقویت راهکار‌های علمی و مدیریت پیشگیرانه برای مقابله با مخاطرات طبیعی مهم است.

رئیس دانشگاه لرستان افزود:سیل اخیر استان لرستان که یک سیل بی سابقه بود به بخشی از تجهیزات دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان نیز آسیب وارد کرد و با تدابیری اتخاذ شده از وارد شدن خسارات بیشتر جلوگیری شد.

عزیزی با تاکید بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خوب علمی این دانشگاه گفت:ادارات و دستگاه‌های اجرایی بایستی از این ظرفیت‌ها در جهت آسیب شناسی و ارائه راهکار‌های علمی کاربردی استفاده نمایند تا در آینده بتوانیم با اتخاذ تدابیر علمی از خسارات ناشی از مخاطرات طبیعی بکاهیم.

وی افزود: تشکیل هیات ویژه بررسی سیل اخیر کشور گامی مهم و اثرگذار در راستای علل شناسی علمی و ارائه راهکار‌های علمی در جهت مقابله با مخاطرات طبیعی است.

انتهای پیام/ ر

حق آبه و تخصیص آب لرستان مورد توجه مسئولان قرار گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار