رفیعی پور گفت: سازمان دامپزشکی در مناطق سیل زده اقدامات مناسبی در خصوص درمان دام و ضدعفونی اماکن انجام داده است.

آخرین جزئیات اقدامات سازمان دامپزشکی در مناطق سیل زده/ نیازی به واردات مرغ نداریمعلیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین اقدامات سازمان دامپزشکی در مناطق سیل زده اظهار کرد: سازمان دامپزشکی قبل از وقوع سیل و حین وقوع سیل با اقداماتی نظیر درمان دام ها، واکسیناسیون دام، ضدعفونی و سم پاشی اماکن دام توانست بیماری مشترک دام و انسان را کنترل کند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۷ هزار راس دام بیش از یک میلیون طیور تلف شده دفن بهداشتی شدند، افزود: بیش از ۲ میلیون راس دام مجاور مناطق سیل زده علیه بیماری مشترک دام و انسان و همچنین بیماری‌های طیور و مشترک انسان با دام و پرندگان انجام شده است.

رفیعی پور ادامه داد: ارزیابی روزانه و رصد و پایش همکاران سازمان دامپزشکی از مناطق سیل زده نشان می‌دهد که با وجود آلوده بودن آب و ازدیاد حشرات، شرایط تحت کنترل است.

به گفته وی، در تمامی مناطق سیل زده اقدامات خوبی در حوزه سم پاشی، ضدعفونی، گندزدایی، واکسیناسیون و دفن بهداشتی لاشه‌ها صورت گرفته است.

رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه دفن بهداشتی برخی از لاشه‌های دام و طیور به سبب قرار گرفتن در زیر هزاران تن خاک یا در مسیر رودخانه‌ها وجود ندارد، گفت: مردم در بسیاری از مناطق روستایی و حاشیه شهر‌ها که دام و طیور بر اثر وقوع سیل تلف شدند، با همکاران سازمان دامپزشکی به منظور دفن بهداشتی، ضدعفونی و سم پاشی منطقه تماس گرفتند که بلافاصله اکیپ‌های دامپزشکی به محل اعزام می‌شوند.


بیشتر بخوانید: نرخ هر کیلو شقه گوسفندی به ۱۰۳ هزار تومان رسید


رفیعی پور با بیان اینکه همکاران سازمان دامپزشکی در مناطق سیل زده به صورت ۲۴ ساعته فعالیت دارند، اظهار کرد: براین اساس در صورت اعلام تلف شدن یک راس دام در مناطق سیل زده بلافاصله همکاران سازمان دامپزشکی برای دفن بهداشتی، گندزدایی و واکسیناسیون سایر دام زنده به محل اعزام می‌شوند.

وی در ادامه افزود: همکاران سازمان دامپزشکی در استان‌های معین مستقر هستند و کار خود را در استان‌های سیل زده انجام می‌دهند، در حالیکه اگر این امر صورت نمی‌گرفت به سبب بیماری مشترک دام و انسان فاجعه بدتر رخ می‌داد.

افت شدید قیمت تخم مرغ و مرغ در داخل/ تغییری در ثبت سفارش گوشت قرمز ایجاد نشده است

این مقام مسئول در بخش دیگر سخنان خود درباره تاثیر اختصاص ارز نیما بر ثبت سفارش گوشت قرمز بیان کرد: با وجود حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و اختصاص ارز نیما، تغییری در ثبت سفارش ایجاد نشده است، ضمن آنکه به سبب شرایط مساعد آب و هوا، افزایش علوفه در مراتع و وزن گیری بره‌هایی که از اواخر اردیبهشت به بازار عرضه می‌شود، مشکلی در تامین گوشت نداریم.

وی با بیان اینکه واردات مرغ از ترکیه و برزیل براساس ثبت سفارش قبلی در حال انجام است، افزود: با توجه به کاهش قیمت مرغ در داخل ممکن است ثبت سفارش در راستای حمایت از تولید داخل صورت نگیرد.

رفیعی پور در پایان تصریح کرد: با توجه به مازاد تولید تخم مرغ و مرغ و کاهش شدید قیمت این محصولات در بازار داخل و درخواست برخی تجار برای صادرات مازاد تخم مرغ، نیازی به واردات نداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار