مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان ازایجاد تاسیسات گردشگری و بوم گردی در شهر رویدر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان ،رضا برومند مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: تاسیسات گردشگری و بوم گردی در شهر رویدر ایجاد می‌شود.

وی در نشست با معتمدین سرمایه گذاران رویدری و یکی از فعالین بوم گردی با بیان این مطلب افزود: شهر رویدر بنا به شرایط مساعد اقلیمی و دارا بودن جاذبه‌های گردشگری و تاریخی می‌تواند به بهترین مکان تفریحی منطقه به ویژه در فصل زمستان و بهار تبدیل شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: ایجاد خانه‌های بوم گردی در این شهر از اولویت این اداره کل است و از سرمایه گذاران برای راه اندازی خانه‌های بوم گردی در رویدر حمایت می‌شود.

ایجاد تاسیسات گردشگری و بوم گردی در رویدررضا برومندافزود: زیرساخت‌ها و امکانات گردشگری باید در این منطقه ایجاد شود تا گردشگران بتوانند از جذابیت آن استفاده کنند.

وی  با اشاره به وجود ۱۵۰ خانه بومگردی در استان افزود: در هر روستا یک خانه بومگردی با هدف توسعه بومگردی ایجاد خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: ۵۰ طرح سرمایه گذاری توسعه گردشگری و صنایع دستی آماده شده و در دست بررسی است.

وی گفت: در حال حاضر ۲۴ مرکز اشتغال و تولید صنایع دستی فعال وجود دارد که ایجاد یک مرکز صنایع دستی در هر روستا از برنامه‌های امسال برای اجرا است.

شهر رویدر در ۸۷ کیلومتری شمال غربی بندرخمیر و۱۲۹ کیلومتری بندرعباس قرار دارد.
انتهای پیام/ر

 

زیرساخت‌ها و امکانات گردشگری رویدر توسعه می‌یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.