مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت:خیران زنجانی بیش از ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سال گذشته در قالب طرح صدقات به خانوار‌های تحت حمایت کمیته امداد استان کمک کرده‌اند.

جمع آوری بیش از ۶ میلیاردتومان صدقه در استان زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در گردهمایی مسئولین توسعه مشارکت‌های مردمی بابیان اینکه امدادگری تلفیقی از شغل با شوق است که وظیفه خدمت‌رسانی به نیازمندان را بر عهده دارد، گفت: کار کمیته امداد اعتقادی و برگرفته از مبانی دینی و قرآنی در حوزه رسیدگی به محرومان و نیازمندان است.
 
وی با تأکیدبر اینکه امروزه نیازمند کار جهادی وانقلابی در امدادهستیم افزود: وظیفه ما در کمیته امداد گفتمان سازی انفاق واحسان و فقرزدایی در جامعه و جریان سازی در حوزه کمک به نیازمندان و زمینه‌سازی برای ورود اقشار مختلف جامعه به فرآیند محرومیت‌زدایی است.

صفری با اشاره به اینکه با فعالیت اثربخش در حوزه توسعه مشارکت‌های مردمی فرصت‌های جدیدی برای خدمت‌رسانی به جامعه هدف کمیته امداد ایجاد می‌شود، گفت: با این نگاه زمینه مشارکت بیشتر مردم در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد و تأمین منابع مالی موردنیاز برای خدمت‌رسانی به جامعه هدف فراهم‌شده و در حوزه کارکردی این نهاد اثربخش می‌شود.

وی در ادامه به میزان مشارکت خیران زنجانی در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد در سال گذشته اشاره کرد و افزود: خیران زنجانی در سال گذشته در قالب طرح صدقات مبلغ شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به نیازمندان کمک کرده‌اند.

صفری با اشاره به اینکه بخش بزرگی از مشکلات نیازمندان از محل کمک‌های مردمی را برطرف می‌شود، افزود: علیرغم چالش‌های اقتصادی میزان صدقات جمع‌آوری‌شده در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان گفت: صدقات جمع آوری شده در هر شهرستان به نیازمندان همان شهرستان در بخش‌های مسکن، کمک هزینه زندگی، ابن السبیل، کمک به امر ازدواج، درمان ودانش آموزان نیازمند هزینه می‌شود.

صفری بابیان اینکه جمع‌آوری صدقه از طریق الکترونیکی نیز از برنامه‌های دیگر کمیته امداد استان زنجان است، ادامه داد: جمع‌آوری صدقات از طریق الکترونیکی موجب می‌شود در کنار کاهش هزینه‌های جمع‌آوری صدقات، سرعت خدمت‌رسانی به جامعه هدف نیز بالا برود.

وی در پایان ضمن تشکر ازمشارکت مردم مومن و متدین استان در طرح‌های کمیته امداد افزود: تماس تلفنی با سامانه نیکوکاری ۰۹۶۸۸۷۷، شماره گیری #۰۲۴*۸۸۷۷* و مراجعه به سایت امداد از جمله مهم‌ترین راه‌هکار‌های مشارکت مردم نیکوکار استان برای کمک به نیازمند استان زنجان است.

انتهای پیام/ن
 

میزان صدقات جمع‌آوری‌شده در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان زنجان  ۸ درصد افزایش داشته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.