نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: کشور به چهار قطب تبدیل شده و همدان یکی از ۴ قطب اصلی کشور است.

همدان یکی از ۴ قطب اصلی کشور/ همدان پیشانی غرب کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمید رضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشور به چهار قطب تبدیل شده است،گفت: قطب تهران، تبریز، شیراز و همدان تعریف شده و همدان پایلوت کشور برای فناوری‌های نوین انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه همدان یک منطقه ویژه به حساب می‌آید اظهار کرد: از حدود ۲۰ سال قبل قرار شد این منطقه پیشانی غرب کشور باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال مصوبه‌ای در مجلس گذرانده شد که اتوبان همدان ـ ملایر با یک اتوبان به همدان – تهران متصل می‌شود.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه راه آهن و اتوبان همدان ـ تهران در مجلس به تصویب رسید افزود: با اجرای این پروژه‌ها، مسیر قزوین و تاکستان تغییر یافت و چهره غرب کشور به قهاوند و فامنین تبدیل شد.

وی با بیان اینکه برای خارج شدن بخش قهاوند، کمیجان و فرمهین از بن بست، قرار شد اراک از طریق قهاوند از یک جاده بین‌المللی به همدان متصل شود تصریح کرد: امسال مصوبه‌ای در مجلس گذرانده شد که اتوبان همدان ملایر با یک اتوبان به همدان ـ تهران متصل شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با این اقدام علاوه بر نهاوند، ملایر و تویسرکان، اراک نیز از این مسیر به تهران متصل می‌شود ادامه داد: با این اقدام رونق اقتصادی برای بخش قهاوند و روستا‌های آن حاصل می‌شود که ۲۰ میلیارد تومان برای آن دیده شده است.

حاجی‌بابایی درباره نبود شبکه تلفن همراه در بخش قهاوند عنوان کرد: خط مخابراتی در منطقه قهاوند ایجاد می‌شود و مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بودجه سال ۹۸، هشت پروژه ملی برای همدان مصوب شد گفت: سال گذشته نیز هشت پروژه ملی برای استان همدان مصوب شده بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه ۴۱ پروژه ملی در همدان داریم که از ۲۰ سال قبل تاکنون مصوب شده است اظهار کرد: راه‌آهن ملایر به همدان امسال باید به نتیجه برسد تا همه راه‌آهن‌ها به همدان متصل شوند.

وی با اشاره به اینکه بنا بر دستور استاندار این ۴۱ پروژه در اولویت کاری مدیران است افزود: در منطقه قهاوند یک گاوداری ۶ هزار رأسی با ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه همدان با قدرت در حوزه پروژه‌های ملی ورود کرده است تصریح کرد: از محل فروش نفت در روستای هیزج بخش شراء یک سالن مجهز احداث می‌شود که سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه در تمام نقاط همدان ساخت و ساز پروژه‌ها در حال انجام است تصریح کرد: با وجود اینکه مشکلات اقتصادی وجود دارد، طرح‌های عمرانی با قدرت در شهرستان‌های همدان و فامنین در حال انجام است.

انتهای پیام/د.ا

اتصال جنوب همدان و اراک به اتوبان همدان ـ تهران

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.