وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای توسعه مشاغل خانگی می‌توانیم از ظرفیت مناسب زنان سرپرست خانوار در کشور بهره‌مند شویم.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین مبادله موافقت نامه همکاری بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی برای اشتغال ۶۰۰۰ زن سرپرست خانوار که امروز (شنبه چهاردهم اردیبهشت ماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شرایط پیشین در قانون برنامه پنج ساله ششم، قرار بود ۷۷۰ هزار میلیارد تومان منابع از بخش دولتی، خصوصی و نهاد‌های غیردولتی داخلی و خارجی در کشور سرمایه گذاری شود تا نرخ رشد ۸ درصد پایدار اقتصادی اتفاق بیفتد و از میزان بیکاری در کشور کاسته شود.

وی بیان کرد: بر اساس آمار‌های موجود، سهم مشاغل خانگی در دوره‌های گذشته کمتر از ۵ درصد بود که امروز این سهم بالغ بر ۳۰ درصد شده است.

شریعتمداری تصریح کرد: در حوزه اشتغال فراگیر، ما به بخش‌های گوناگونی توجه کرده‌ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بحث مشاغل خانگی ادامه داد:  با توجه به تجارب گذشته موضوع مشاغل خانگی را توسعه دادیم و آمارها نشان می‌دهد که از سال ۹۱ تا ۹۷ به این موضوع به صورت ویژه توجه شده است، بدون اینکه مداخله‌ای صورت گرفته باشد.


بیشتر بخوانید: زنان ۷۵ درصد از صنایع دستی کشور را تولید می‌کنند


وی با بیان اینکه ۷۰ درصد از مراجعان به مراکز وزارت کار از جامعه زنان کشور بودند، افزود: امروز بیش از ۳ میلیون نفر از زنان سرپرست خانوار نقش پدر و مادری را با هم در یک خانواده بر عهده دارند، ما ظرفیت فوق‌العاده را برای توسعه فعالیت مشاغل خانگی به وسیله این جامعه ارزشمند داریم.

شریعتمداری ادامه داد: با همکاری معاونت رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده امروز یک تفاهم نامه‌ به امضا رسید و در حال حاضر ۶ هزار نفر از سرپرستان خانوار در ۲۳ استان کشور به صورت پایلوت با اولویت استان‌های سیل‌زده در این طرح شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت کار ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار