۴۱۲ معلم و فرهنگی برگزیده استان اردبیل باحضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل امروز طی آیینی به مناسبت گرامیداشت هفته معلم تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ندایی، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار اردبیل در این آیین جایگاه معلم را در آموزه های دینی ایرانیان و نقش آنها در جامعه را بسیار والا و متعالی دانست.

وی افزود: با توجه به نقش معلم در جامعه و تاکید دین بر جایگاه علم و دانش نمی توان حق معلم را به نحو احسن ادا کرد.

ندایی گفت: اگر ایران اسلامی امروز در سطح جهان حرفی برای گرفتن دارد و اقتدار و پیشرفت علمی خود را به رخ دنیا می کشد، نتیجه تلاش همین معلمان و تربیت و پروش نسلی نواندیش و خلاق است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار اردبیل توجه به تعلیم و تربیت و ارتقای جایگاه آموزش و پرورش را برای تحقق توسعه پایدار در ایران ضروری دانست و افزود: کمبودهای حوزه آموزش کشور به خصوص در زمینه معیشت معلمان و زیرساخت های آموزشی باید جبران شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این آیین گفت: به مناسبت هفته معلم برنامه های متعددی برای تجلیل از مقام معلم در استان در حال برگزاری است.

احمد ناصری نقش معلم را در تعلیم، تربیت و آموزش نسل جدید جامعه محوری و با اهمیت دانست و افزود: در سند ملی تحول بنیادین آموزش و پرورش از معلمان به عنوان نقش محوری در نظام آموزشی جدید یاد شده است.

وی تحقق اهداف آموزشی، پرورشی و تربیتی را در گرو تلاش معلمان دانست و گفت: معلمان کار آموزش نسل جوان را برای استمرار انقلاب اسلامی بر عهده دارند و از طریق مبارزه با جهل و نادانی در راستای اهداف انقلاب تلاش می کنند.

انتهای پیام/ع

نقش معلم در تعلیم و تربیت نسل جدید محوری و با اهمیت است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.