مونسان:

دولت ۱.۵ میلیارد دلار برای اشتغال روستایی اختصاص داد

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دولت در سال گذشته حدود ۱.۵ میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی برای این منظور اختصاص داد.

دولت ۱.۵ میلیارد دلار برای اشتغال روستایی اختصاص دادبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری روز شنبه در حاشیه بازدید از آموزشگاه و کارگاه فرش در کلاردشت در گفتگو با خبرنگاران گفت: اختصاص این میزان اعتبار برای اشتغال روستائیان در شرایط کنونی نشان دهنده توجه ویژه دولت به این بخش است.

وی گفت: حمایت دولت از اشتغال روستائیان و صنایع دستی برای مقابله با تحریم و کاهش وابستگی به فروش نفت صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با اعلام این که امروز از هر ۱۱ شغل موجود در دنیا یک شغل به گردشگری اختصاص دارد، تاکید کرد: پس باید سرمایه گذاری در این بخش مورد حمایت قرار گیرد چرا که امروز گردشگری به اقتصاد سوم جهانی تبدیل شده و در تولید ناخالص ملی هم نقش مهمی دارد.

معاون رئیس جمهوری به میزان صادرات بخش صنایع دستی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: پارسال صادرات چمدانی صنایع دستی مشاغل خانگی در کشور ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.

مونسان از بوم گردی به عنوان یکی از شیوه‌های جدید گردشگری یاد کرد و افزود: تعداد واحد‌های بوم گردی کشور از ۴۰۰ باب به بیش از هزار واحد افزایش یافته است.

معاون رئیس جمهوری که صبح امروز به منظور افتتاح چند پروژه گردشگری و تفریحی وارد مازندران شد، از چند مرکز تولیدی صنایع دستی و قالیبافی در شهرستان کلاردشت در غرب مازندران بازدید کرد.

وی قرار است در جریان سفر ۲ روزه خود به استان مازندران علاوه بر افتتاح و بازدید از چند پروژه گردشگری و صنایع دستی، در نشستی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ساری شرکت کند.

انتهای پیام / ا 

حمایت دولت از اشتغال روستائیان و صنایع دستی

برچسب ها: بازار نشر ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار