دهمین دوره رقابت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه استان با شرکت بیش از ۳۰۰ نفر دانش آموز در سالن ورزشی توحید سنندج آغاز شد.

 به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان روز شنبه در حاشیه برگزاری این مسابقات گفت: شناخت استعداد‌ها و توانمندی‌های دانش آموزان به منظور فراهم شدن زمینه حضور آن‌ها در مسابقات ورزشی فرهنگی در سطوح بالاتر و همچنین تقویت روحیه خودباوری دانش آموزان با نیاز‌های ویژه ازاهداف  برگزاری این مسابقات است.

خلیل رنجبر با اشاره به حضور  ۳۰۶ نفر از دانش آموزان دختر و پسر با نیاز‌های ویژه استان در این رقابت ها  افزود: از مجموع دانش آموزان شرکت کننده در این دوره ازرقابت‌ها ۱۵۶ دانش آموز دختر و پسر در رشته‌های ورزشی مشخص شده و ۱۵۰ نفر نیز در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی گفت: دررشته‌های ورزشی ۹۲ نفر دانش آموز پسر و ۶۴ نفر دانش آموز دختر از ۳۰ مدرسه مستقل وضمیمه شهری و روستای در رشته‌های تنیس روی میز، آمادگی جسمانی، شطرنج، دوومیدانی، فوتسال، گویرانی وفوتبال دستی با هم رقابت می‌کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان افزود: در رشته‌های فرهنگی هنری نیز ۷۹ نفر دانش آموز با نیاز ویژه پسر و ۷۱ نفر دانش آموز با نیاز ویژه دختر از ۳۲ مدرسه مستقل وضمیمه شهری وروستای از ۱۰ شهرستان حضور دارند.

وی اظهار داشت: این دانش آموزان نیز درهشت رشته حضوری قرائت و تحقیق، قرائت و روخوانی قرآن، حفظ ویژه قرآن، اذان پسران، مفاهیم، احکام، انشای نماز، صحیفه سجادیه و ۶ رشته غیرحضوری نر‌هایی آوایی، نمایشی، دستی، تجسمی وادبی رقابت می‌کنند.

رنجبروی یادآور شد: گستره ورزش تنها محدود به سلامت و شادابی جسم نیست و انجام فعالیت‌های منظم و مستمر ورزشی باعث کسب اعتماد به نفس، کاهش فشار‌های روانی، افزایش احساس سودمندی و تقویت دقت و تمرکز دانش آموزان با نیاز‌های ویژه می‌شود.
گفتنی است،این رقابت‌ها از امروز 14 اردیبهشت  به مدت سه روز در رشته‌های مختلف ورزشی، فرهنگی و هنری در سالن ورزشی توحید سنندج  برزگزارمی شود.

انتهای پیام/م

رقابت‌های ورزشی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه کردستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.