ریس جمعیت هلال احمر اصفهان از ارسال بیش از 250 میلیارد ریال کمک های نقدی و غیر نقدی به مناطق سیل زده خبر داد.

دکتر مومنی رییس جمعیت هلال احمر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: مردم در زمینه کمک رسانی ها‌ی نقدی مشارکت بسیار خوبی داشتند و در صندوق‌های مشارکت نقدی این سازمان ۱۴۰ میلیارد ریال به مردم  سیل زده کمک کردند که البته این عدد غیر از کد دستوری اعلام شده در اینترنت و حساب‌های بانکی اعلام شده نزد شعب مختلف است.

وی ادامه داذ: در زمینه کمک‌های غیر نقدی هم از سوی مردم فهمیم و مهربان اصفهان حدود ۱۲۰ تریلی محموله امدادی به مناطق سیل زده ارسال شد که ارزش ریالی این کمک‌ها بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال اعلام شد.

ریس جمعیت هلال احمر ادامه داد: ۱۲ روز تیم‌های عملیات امداد نجات ۵۰ نفره اصفهان در مناطق سیل زده خوزستان بودند و در منطقه پلدختر هم حدود ۶۰ نفر از ابتدای بروز حادثه حضور داشته اند.
مومنی افزود: هلال احمر اصفهان به عنوان یک استان معین و تاثیر گذار در زمینه کمک رسانی‌های از روز‌های اول بروز این حوادث درهمه‌ی مناطق گلستان، آق قلا، لرستان، پل دختر و خوزستان شرکت مستمر داشته و در زمینه‌های امداد رسانی، ارسال جیره‌های غذایی، آوار برداری، لایروبی‌ها و جا به جایی انسانی فعال بوده اند
وی تاکید کرد: در مورد امداد رسانی به خسارت‌های درون استانی گفت: در مقابله با سیل اخیر دو بخش داشتیم یکی مواجه با آسیب‌های درون استانی و یکی برون استانی بود، در مورد اولی می‌بایست تمام آسیب‌های مراکز در معرض خطر را پیگیری میکردیم. مثل چادگان سمیرم و یا داران.

ریس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: این شهرستان‌ها هم دچار اسیب بودند هم نیاز به همیاری و کمک رسانی کالا‌های اولیه زندگی و یا پزشکی و بهداشتی و امداد نجات بودند؛ که با بالگرد و گروه آفرود ویا به صورت زمینی به این عزیزان امداد رسانده شد و تا حدودی از آلام آن‌ها کاسته شد.



امدادگران، مظلومترین حاضران در خط مقدم

 

دکتر مومنی ریس جمعیت هلال احمر به مناسبت هفته‌ی هلال احمر به همه امداد گران و داوطلبان این سازمان و مردم ایران که بی هیچ مزد و منتی در همه حال و هر شرایطی برای خدمت و کمک رسانی به آسیب دیدگان بلایای طبیعی در خدمت هلال احمر بوده و همیشه در صحنه حاضر بوده تبریک گفت.
وی اضافه کرد: جمعیت هلال احمر در هر برهه از زمان یک مسولیت داشته، در ابتدای انقلاب با شروع جنگ تحمیلی با آموزش و اعزام نیرو‌های متخصص و دوره دیده به نام امدادگران هلال احمر برای خدمت و کمک به مجروحان و آسیب دیدگان جنگ در صحنه حضور داشت. در طول هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران هلال احمر دوش به دوش نیرو‌های نظامی در همه جا حظور پر رنگی داشته.
مومنی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین کار‌های هلال احمر در زمان جنگ تحمیلی، شناسایی اسیران ایرانی و ارتباط گرفتن با سازمان‌های بین اللملی و صلیب سرخ جهانی بود که توانستند خانواده‌هایی را از رنج و عذاب و بی خبری رها کرده و نامه هاو شرح حال ان‌ها رادر طی سال‌های طولانی به خانواده هایشان برسانند.
وی افزود: در سال‌های بعد از جنگ عمده فعالتی که برعهده هلال احمر گذاشته شده آموزش و پرورش نیرو‌های متخصص بوده و ما با توجه به این آموزش‌ها در حال به روز کردن دانسته‌های مردم در خصوص حوادث و چگونگی مواجهه با این مخاطرات افزایش دهیم.
انتهای پیام/ی
برچسب ها: سیل ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.