حجت الاسلام نوری زاده:

باز بودن همیشگی درب مساجد یک مطالبه عمومی است

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور گفت:باز بودن درب مساجد در طول روز به ویژه از ظهر تا مغرب یک مطالبه عمومی است و باید پیوند بین مردم و مساجد را تعمیق ببخشیم.

باز بودن همیشگی درب مساجد یک مطالبه عمومی استبه گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،برنامه «صبح و گفت و گو» رادیو گفت و گو با موضوع غبارروبی از مساجد در آستانه ماه مبارک رمضان و در ارتباط تلفنی با حجت الاسلام و المسلمین ناصرالدین نوری زاده رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور روانه آنتن شد.

حجت الاسلام نوری زاده گفت: دهه آخر ماه شعبان که با عنوان دهه تکریم و تعظیم مساجد نامگذاری شده فرصت بسیار مناسبی برای توجه بیشتر و بهتر به مساجد و تجدید عهد با خداوند است.

وی افزود: علاوه بر زدودن غبار از فضای کالبدی مساجد باید از ظرفیت‌ها و کارکردهای فراموش شده این بیوت الهی نیز غبارروبی کنیم.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور، ماه مبارک رمضان را زمان ضیافت الهی و بهترین فرصت برای ورود بهتر مردم به خانه‌های خدا در این مهمانی عظیم دانست و عنوان کرد: ما در کل کشور بین ۷۰ تا ۸۰ هزار مسجد داریم که به همت مردم و ائمه جماعات و هیئت امنا و خادمان فضای بسیار مناسبی برای ورود مهمانان ماه الهی فراهم می‌شود.

حجت الاسلام نوری زاده در ادامه یادآور شد: ما مردم را به چالش حضور خانوادگی در مساجد و مطالبه عمومی برگزاری هر سه وعده نماز در مساجد محل دعوت می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه ما باید مردم را به حضور معنادار و پررنگ‌تر در مساجد تشویق و ترغیب کنیم افزود: در حال حاضر زمینه‌های لازم برای حضور مردم در مساجد فراهم شده اما درب این مساجد باید همیشه به روی مردم باز باشد. البته نگهداری از مساجد در شبانه روز نیازمند همت جمعی است و به خادمان و ائمه جماعات افتخاری نیاز داریم.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور در خاتمه اظهار داشت: باز بودن درب مساجد در طول روز به ویژه از ظهر تا مغرب یک مطالبه عمومی است و باید پیوند بین مردم و مساجد را تعمیق ببخشیم. صدا و سیما و نهادهای فرهنگی می‌توانند در این راستا از ظرفیت مساجد کمک بگیرند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: قرآن ، احادیث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار