متخصصان آمریکایی در یک بررسی‌ جدید به این نتیجه رسیده‌اند که کاهش حس بویایی می‌تواند نشانه‌ای از پیش‌بینی زمان مرگ باشد.

پیش‌بینی زمان مرگ با حس بویاییبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، متخصصان آمریکایی دریافته‌اند که افراد میانسالی که حس بویایی خود را تا حدودی از دست می‌دهند، نسبت به افرادی که از حس بویایی قوی برخوردارند، بیشتر احتمال دارد در مدت ۱۰‌سال از زمان تشخیص «کاهش حس بویایی» فوت کنند.

در آزمایش‌های جدید مشاهده شد افراد میانسال با حس بویایی ضعیف در مقایسه با افرادی که در تست‌های تشخیصی حس بویایی شرایط بهتری داشتند، ۴۶‌درصد بیشتر احتمال دارد در مدت ۱۰‌سال پس از انجام این آزمایش‌ها فوت کنند. به گزارش لایوساینس در این تحقیق آمده‌، ۲۸‌درصد از موارد افزایش خطر مرگ‌ومیر می‌تواند به بیماری‌های پارکینسون، زوال عقل و کاهش وزن بی‌دلیل نسبت داده شود که تمامی آنها در پیش‌بینی زمان مرگ تأثیر دارند و می‌توانند بر حس بویایی فرد اثر داشته باشند.

همچنین ۷۲‌درصد از موارد افزایش خطر مرگ که با کاهش حس بویایی و مرگ مرتبط است، ناشناخته بوده و می‌تواند از مشکلات جسمی ناشی شود که با گذر زمان تشدید می‌شوند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

پیش‌بینی زمان مرگ با حس بویایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.