احمدی گفت: اکنون اولویت کار ما رسیدگی به مردم مناطق سیل‌زده است که خطر بروز بیماری‌های روانی در آن‌ها بالاست.

خطر بروز انواع بیماری‌های روانی در مناطق سیل‌زدهبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن احمدی بنیان گذار روانشناسی مدرن در مراسم نکوداشت پروفسور «دکتر حسن احدی»، بنیانگذار روان شناسی معاصر در ایران که عصر امروز در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، اظهار کرد: به عنوان یک ایرانی متعلق با این آب و خاک هستم، حتی اگر شناسنامه نداشته باشم بازهم متعلق به این کشور هستم پس هیچ کشوری را برای ارائه خدمت با کشورم عوص نمی‌کنم.

وی بیان کرد: مهم‌ترین موضوعی که این روز‌ها کشورمان با آن دست و پنجه نرم می‌کند و نیاز به توجه بیشتر دارد مساله سیل و بحران‌های شبیه آن است که ممکن است در آینده با آن مواجه شویم؛ اولین موضوعی که باید به آن توجه شود رسیدگی به وضعیت روحی این افراد است، همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند آثار روانی این حوادث طولانی خواهد شد.

احمدی ادامه داد: با توجه به این شرایط به همراه تعدادی از اساتید جامعه روانشناسی و سازمان نظام روانشناسی کشور شروع به فعالیت در این حوزه کردیم؛ افراد زیادی از دانشحویان مقطع دکتری انتخاب و برای اعزام به مناطق سیل زده آماده می‌شوند.

بنیان گذار روانشناسی مدرن  تاکید کرد: افراد آسیب دیده در این مناطق به خصوص کودکان، سالمندان، مادران باردار و غیره در معرض خطر ابتلا به اختلالاتی مثل اضطراب و افسردگی قرار دارند پس حضور روانشناسان در این حوزه بسیار ضروری است.

دلیل شناخته شدن روانشناسی ایران در کشور

در ادامه مراسم محمد حاتمی رئیس سازمان روانشناسی اظهار کرد: دکتر احدی قطعا محبوب‌ترین استاد بین اساتید دانشگاهی بوده و بدون شک یکی از بزرگان این رشته محسوب می‌شوند؛ همه می‌دانند که بعد از انقلاب فرهنگی استاد احدی تاثیر چشمگیری بر حفظ رشته‌های روانشناسی و مشاوره داشتند و قطعاً اگر امروزه کشور ما را به عنوان یکی از پایه‌های روانشناسی و مشاوره می‌شناسند مرهون خدمات این استاد بزرگوار است.

وی ادامه داد: این استاد قطعا لیاقت آن را دارد که در سطح ملی و از طرف دولت مورد تجلیل قرار بگیرد؛ همواره در دل روانشناسی ایران جاودانه خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار