رضوی گفت: فرمانداران استان در خصوص تخصیص سهم‌ تشویقی زکات، توجه جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، رضوی مدیرکل کمیته امداد استان سمنان در جلسه مشترک شورای فرهنگ عمومی و شورای زکات استان گفت: ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان میزان تعهد جمع آوری زکات در سال ۹۷ برای استان سمنان بود.

وی افزود:  بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بیش از سقف تعهد در نظر گرفته شده ، زکات در استان جمع آوری شد و تقاضا داریم تا فرمانداران در خصوص تخصیص سهم‌ تشویقی زکات، توجه جدی داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان تصریح کرد:  یکی از مواردی که نیاز است تا در حوزه زکات توجه شود، اعمال نامگذاری های حوزه استانی با محوریت زکات است. دامغان با اجرای تعهد بالغ بر ۱۹۵ درصد از تعهدات خود در حوزه زکات، در استان شاخص است و رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

رضوی با بیان اینکه  ۱۳۸ مُبلغ با برگزاری ۲۴۹ جلسه در استان، برای جمع آوری زکات تلاش داشتند ادامه داد:  بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان از میزان زکات جمع آوری در استان، زکات مستحبی است که بسیار جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی ابراز داشت: از محل زکا‌ت جمع آوری شده، ۷۳ مورد جهیزیه، ۴۶۸ مورد هزینه درمانی، ۵۲ مورد هزینه تحصیلی، ۱۷ مورد احداث مسکن، ۳۹ مورد تعمیر و بهسازی مسکن و ۱۰ هزار و ۱۷۸ مورد نیز سبد حمایتی تهیه و اختصاص داده شد.

انتهای پیام / گ 

جلسه مشترک شورای فرهنگ عمومی و شورای زکات استان  سمنان برگزار شد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار