مناطق تحت تصرف نیرو‌های دموکراتیک سوریه در روز‌های اخیر شاهد اعتراض‌های مردمی به غارت و چپاول ثروت‌های ملی بوده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نیرو‌های موسوم به دموکراتیک سوریه که بخش‌هایی از شمال شرق استان حلب، شمال استان رقه، استان حس که و کرانه شرقی استان دیرالزور را در تصرف دارند و تحت حمایت مستقیم دولت آمریکا هستند با بحران جدی در این مناطق مواجه شده‌اند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، اعتراض‌های مردمی در مناطق مختلف تحت تصرف نیرو‌های موسوم به دموکراتیک سوریه (شبه نظامیان کُرد و عرب) حدود چند ماه است که جریان دارد و در روز‌های اخیر به اوج رسیده است.

یک منبع میدانی  اعلام کرد: صد‌ها تن از ساکنان شهرک‌ها و روستا‌های «البصیره، ماشخ، الضمان، النملیه، طیب الفال و الطیانه» در حومه شرق و جنوب شرق استان دیرالزور علیه نیرو‌های دموکراتیک سوریه به خیابان‌ها آمدند.

این منبع میدانی با بیان اینکه شهروندان معترض خواستار خروج نیرو‌های دموکراتیک سوریه از مناطق تحت تصرف شدند، گفت: نیرو‌های دموکراتیک سوریه پاسخ این اعتراض را با شلیک گلوله پاسخ دادند.

جزئیاتی از تازه‌ترین تحولات میدانی در مناطق تحت تصرق نیرو‌های دموکراتیک سوریه

وی با توضیح این مطلب که نیرو‌های دموکراتیک سوریه با آتش سلاح گرم به معترضان هجوم آوردند، افزود: نیرو‌های شبه نظامی با شلیک‌های متوالی توانستند تظاهرکنندگان معترض را متفرق و پراکنده کنند.

این منبع میدانی تصریح کرد: نیرو‌های موسوم به دموکراتیک سوریه با همکاری نیرو‌های ائتلاف غربی به خصوص آمریکایی‌ها، ثروت ملی مردم سوریه را به غارت می‌برند و همین مسئله خشم مردم را برانگیخته است.

وی با بیان اینکه شبه نظامیان کُرد و عرب (نیرو‌های دموکراتیک سوریه) منابع نفتی را با مشارکت شرکت‌های چند ملیتی ائتلاف غربی قاچاق می‌کنند و به فروش می‌رسانند، گفت: اعتراضات مردمی نسبت به این چپاول آشکار روز به روز افزایش می‌یابد.

از شهر رقه خبر می‌رسد، نیرو‌های دموکراتیک سوریه در یک ماه گذشته شماری از شهروندان معترض را در محله‌های مختلف بازداشت کرده‌اند تا از شروع موج جدید اعتراضات مردمی جلوگیری کنند.

جزئیاتی از تازه‌ترین تحولات میدانی در مناطق تحت تصرق نیرو‌های دموکراتیک سوریه

شماری زیادی از شهروندان شهر رقه در ماه‌های گذشته در اعتراض به وضعیت معیشتی و سیاست‌های چپاول گرایانه نیرو‌های دموکراتیک سوریه به خیابان‌ها آمدند و با واکنش تند و سختی روبه رو شدند، اما این اخبار در رسانه‌های مدعی آزادی و حقوق بشر به شدت سانسور شد.

نیرو‌های دموکراتیک سوریه همزمان با سرکوب اعتراض‌های مردم، با پشتیبانی آمریکایی‌ها درصدد هستند عشایر و شیوخ را در مناطق تحت تصرف جذب کنند و حمایت آنان را به دست آورند و برنامه ریزی‌های مفصلی را برای اجرای این راهبرد تدارک دیده‌اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های دموکراتیک سوریه (شبه نظامیان کُرد و عرب) به دنبال تشکیل اقلیم کردستان در مناطق تحت تصرف شمال، شمال شرق و شرق سوریه هستند و تلاش آنان برای جذب عشایر در همین راستا صورت می‌گیرد.

جزئیاتی از تازه‌ترین تحولات میدانی در مناطق تحت تصرق نیرو‌های دموکراتیک سوریه

مناطق شمال، شمال شرق و شرق سوریه غنی از منابع بزرگ نفتی هستند و همین مسئله باعث شده آمریکایی‌ها با صحنه گردانی نیرو‌های دموکراتیک سوریه برای غارت این ثروت ملی وارد عمل شوند و طرح پوششی تشکیل اقلیم کردستان را دنبال کنند.

نیرو‌های تروریستی ارتش آمریکا همچنین درصدد هستند فرودگاه الطبقه را در استان رقه باسازی و یک پایگاه نظامی جدید در این محور احداث کنند و خبر‌ها حاکیست در حال انتقال تجهیزات نظامی جدید به این فرودگاه هستند.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

آخرین تحولات میدانی در مناطق تحت تصرق نیرو‌های دموکراتیک سوریه/ از اعتراض‌های مردمی تا طرح جذب عشایر و تشکیل اقلیم کردستان برای غارت منابع نفتی ملت سوریه + نقشه میدانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.