رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه از احداث بیش از ۲۹ هزار واحد مسکونی در اسلام آباد غرب خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،رضا خواجه‌ای رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه درباره واحد‌های احداثی نوع دو در شهرستان اسلام آباد غرب گفت : در زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان ۹۶ که رخ داد احداث بیش از ۲۹ هزار واحد مسکونی به اتمام رسیده است.

وی گفت : در مجموع کار بازسازی ۱۳ هزار واحد احداثی روستایی و ۷۵۰۰ واحد احداثی شهری به پایان رسیده و این به معنای انجام احداث کامل تمامی واحد‌های تخریب شده است.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بیان کرد: با توجه به حضور مقام معظم رهبری و فرصت سازی از این زلزله واحد‌های احداث شده در نقاط روستایی و شهری را به مرز ۳۸ هزار واحد یعنی بسیار بیشتر از واحد‌های احداثی صددرصد تخریب شده، رساندیم و واحد‌های فرسوده و دارای بافت خشت و گلی را هم در قالب واحد‌های احداثی قلمداد کردیم و نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ستاد بازسازی نمی‌تواند به بخش واحد‌های فرسوده وارد شود، زیرا برای بازسازی این واحد‌ها دو سه برابر اعتبار تزریق شده به کرمانشاه تسهیلات نیاز است از سویی وظیفه ذاتی ستاد بازسازی تعمیر و احداث واحد‌های آسیب دیده است.

خواجه‌ای افزود: واحد‌های اسلام آباد غرب احداثی نوع دو هستند و تا سقف اعتبار ریالی که دولت در اختیار ما گذاشته بودیم را به متقاضیان ساخت و ساز این واحد‌ها پرداخت کردیم اینک نیز اگر تسهیلات جدید ابلاغ شود نسبت به پرداخت اقدام می‌کنیم.

وی گفت: از این ۳۸ هزار واحد عملیات احداث ۲۹ هزار واحد تمام شده و عملاً کار بازسازی به مرحله پایانی خود رسیده است این افراد در نقاط شهری باید منتظر ابلاغ تسهیلات جدید باشند.

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه برای بازسازی واحد‌های روستایی مشکلی نداریم عنوان کرد: متقاضیان بازسازی بافت فرسوده روستایی می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن از محل طرح ویژه تسهیلات مقاوم سازی استفاده کنند.

خواجه‌ای گفت: با توجه به حجم گسترده بافت فرسوده و پراکندگی آن در اقصی نقاط کشور بازسازی این واحد‌ها عزم و اعتبار ملی می‌طلبد و در حال حاضر در نقاط شهری مستلزم تأمین اعتبار است .

 

 

انتهای پیام/د

احداث بیش از ۲۹ هزار واحد مسکونی به اتمام رسیده است

 

برچسب ها: محیط زیست ، بازسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.