«چاک شومر» گفتگوی تلفنی رئیس‌جمهور آمریکا با همتای روس خود را مورد انتقاد قرار داد و او را متهم به تضعیف دموکراسی کرد.

انتقاد رهبر اقلیت مجلس سنا از گفتگوی تلفنی ترامپ با پوتینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، چاک شومر، رهبر اقلیت مجلس سنای آمریکا، از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، پس از گفتگوی تلفنی‌اش با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، انتقاد کرد؛ زیرا پیش از این ترامپ اعلام کرده بود با روسیه بر سر مسئله مداخله احتمالی مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ گفتگو نمی‌کند.

شومر در توئیتی نوشت: «(ترامپ) به جای آنکه پوتین را درباره شواهد گسترده گزارش مولر که نشان می‌داد روسیه انتخابات ما را هک کرده است تحت فشار قرار دهد، درباره تئوری توطئه فاکس‌نیوز گفتگو می‌کند؟ اولویت‌های ترامپ دارد دموکراسی را تضعیف و تحقیر می‌کند».

به پیوست توئیت شومر یک ویدئوی ویرایش شده بود که عقاید ماموران اطلاعاتی زیادی را که معتقد بودند روسیه در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ در انتخابات آمریکا دخالت داشته است و در نظر دارد بار دیگر در سال ۲۰۲۰ نیز این کار را تکرار کند، مطرح می‌ساخت.

کریستو وری، مدیر اف‌بی‌آی، یکی از افرادی بود که صحبت‌هایش در این ویدئو پخش شد. وری گفت: «فکر می‌کنم متوجه شده‌ایم که دشمنان ما در حال تطبیق و ارتقای بازی خود هستند؛ بنابراین ما ۲۰۱۸ را یک نوع تمرین پوششی برای بازی بزرگ در سال ۲۰۲۰ می‌دانیم».

ترامپ جمعه (پس از گفتگوی تلفنی با رئیس‌جمهور روسیه) به خبرنگاران گفت در مورد دخالت روسیه در انتخابات آمریکا در طول تماس خود که بیش از یک ساعت طول کشید با پوتین مخالفت نکرده است. با این حال او تایید کرد که درباره گزارش مولر گفتگو‌هایی داشته‌اند و این موضوع را «شوخی روسیه» نامید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار