کشاورزان آب سیلاب را وارد زمین‌های کشاورزی خود کنند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: به کشاورزان توصیه می‌شود آب سیلابی که هم اکنون در رودخانه‌ها و یا کنار مزارع در حال عبور است را وارد زمین‌های کشاورزی کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، تشکری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه زمانی که سیل جاری می‌شود مواد مغذی خاک و زمین‌های کشاورزی را شستشو می‌دهد، گفت: بنابراین سیلاب دارای مواد مغذی مورد نیاز زمین‌های کشاورزی است و زمانی که سیلاب وارد زمین‌های کشاورزی می‌شود موجب بارور شدن آن‌ها نیز خواهد شد.

وی افزود: اما زمانی که سیلاب زمین‌های کشاورزی را شستشو می‌دهد سبب شستن مواد مغذی این زمین‌ها می‌شود و کشاورزان باید توجه جدی نسبت به تغذیه زمین‌های خود با کود داشته باشند.

تشکری اظهار کرد: علاوه بر آن عبور سیلاب از زمین‌های کشاورزی بعد از گذشت چند روزی سبب سفت شدن زمین می‌شود که این امر موجب می‌شود تا گیاهان را کمبود اکسیژن مواجه شوند و کشاورزان باید نسبت به حل این مشکل اقدام کنند.

وی با بیان اینکه خاک کشاورزی خراسان شمالی با کمبود مواد آلی مواجه هستند، تصریح کرد: حدود ۵۰ درصد از خاک‌های کشاورزی استان نیم تا یک درصد ماده آلی دارند و این پایین بودن مواد آلی در خاک را نشان می‌دهد.

تشکری گفت: این درحالیست که باید میزان مواد آلی موجود در خاک تا دو درصد باشد.

انتهای پیام/ط


توصیه به کشاورزان برای ورود سیلاب به زمین‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.