سرپرست صدا و سیمای مرکز گیلان ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان این رسانه استانی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمدباقر باقرزاده، سرپرست صدا و سیمای مرکز گیلان گفت: این رسانه استانی برنامه‌های متنوعی را برای ماه مهمانی خدا تهیه و تدارک دیده است.

وی افزود: صدا و سیمای مرکز گیلان به منظور بهره برداری بهینه از خیر و برکات این ماه عزیز و افزایش نشاط معنوی و رضایتمندی مخاطبان خود، ویژه برنامه‌هایی در دست تهیه و پخش دارد.

سرپرست صدا و سیمای مرکز گیلان اظهار داشت: ترتیل خوانی قرآن، به وقت عاشقی؛ ویژه افطار، ماه منیر؛ ویژه سحر و تفسیر قرآن آیت الله فلاحتی از ویژه برنامه‌های معاونت سیمای مرکز گیلان در ماه مبارک رمضان است.

باقرزاده یادآور شد: ترتیل خوانی قرآن کریم هر روز از ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه به مدت ۶۰ دقیقه از بقعه متبرکه خواهر امام ضا (ع)، به وقت عاشقی؛ ویژه افطار، از ساعت ۱۹:۲۵ هر روز به مدت ۶۰ دقیقه تا اذان مغرب، برنامه تفسیر سوره حجر توسط آیت الله فلاحتی؛ نماینده ولی فقیه در استان گیلان از ساعت ۲۱:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه و برنامه ماه منیر؛ ویژه سحر ماه مبارک از ساعت ۳:۳۰ بامداد به مدت ۶۰ دقیقه به طور زنده از شبکه باران پخش می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: شبکه باران در مناسبت‌های خاصی، چون میلاد امام حسن مجتبی (ع)، شب‌های پرفیض قدر، ضربت خوردن و شهادت حضرت علی (ع) و عید سعید فطر هم با ویژه برنامه‌هایی مجزا بینندگان خود را همراهی خواهد کرد.

سرپرست رسانه استانی با اشاره به برنامه‌های رادیو گیلان گفت: درس اخلاق، ترتیل قرآن کریم، تفسیر قرآن، بهار عاشقی و خدا خوانی از ویژه برنامه‌های صدای مرکز گیلان در ماه مهمانی خدا است.

باقرزاده افزود: پخش سخنرانی ائمه جمعه استان با موضوعات اخلاقی در برنامه درس اخلاق؛ هر روز از ساعت ۶، پخش زنده ترتیل خوانی قرآن از بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) شهر رشت هر روز از ساعت ۱۵ به مدت ۶۰ دقیقه، پخش زنده تفسیر قرآن، آیت الله فلاحتی نماینده، ولی فقیه در گیلان از مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهر رشت هر روز از ساعت ۱۶:۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه، پخش زنده برنامه افطار و اذان با عنوان بهار عاشقی از ساعت ۱۹:۳۰ و پخش زنده ویژه برنامه سحر با عنوان خداخوانی از ساعت ۲:۳۰ دقیقه بامداد از مجموعه اقداماتی است که در معاونت صدا برنامه ریزی شده است.

وی همچنین برنامه‌های باران رحمت، ویژه شب‌های قدر، برنامه پیام همدلی ویژه روز قدس و و یک نمایش رادیویی ویژه شهادت حضرت علی (ع) را از دیگر برنامه‌های رادیو گیلان در ماه رمضان اعلام کرد و گفت: رادیو برون مرزی تالشی نیز هر روز برنامه ضیافت نور را از ساعت ۴:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه و یک برنامه معارفی برای شیعیان تالشی جمهوری آذربایجان را تهیه و پخش خواهد کرد.

سرپرست صدا و سیمای مرکز گیلان افزود: معاونت خبر با تولید گزارش‌های ویژه خبری با موضوع: استقبال ماه مبارک رمضان، آئین‌های بومی و محلی گیلان در ماه رمضان، برکات قرائت قرآن، صله رحم و فواید پزشکی ماه مبارک رمضان، پوشش آئین‌ها و مراسم ویژه همچون میلاد امام حسن مجتبی (ع)، شب‌های قدر و احیا، راهپیمایی روز قدس و تولید محتوا در فضای مجازی به طور ویژه وقایع این ماه مبارک را پوشش خواهد داد.

باقرزاده تصریح کرد: تولید و انتشار تقویم رمضان، پوستر، اینفوگرافی، ۳۰ حدیث، موشن گرافی با موضوع مناسبت‌ها و آداب و رسوم ماه مبارک، پادکست، معرفی برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی رسانه استانی در فضای مجازی از جمله اقدامات حوزه معاونت فضای مجازی این مرکز در ماه مبارک رمضان است.

انتهای پیام/ع

تدارک صدا و سیمای مرکز گیلان برای ماه مهمانی خدا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.