بی تفاوتی به امر به معروف ونهی از منکر موجب سلطه اشرار وافراد ناشایست می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ حجت اسلام ابراهیمی امام جمعه و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان زرندیه در جلسه این ستاد گفت: بدون شک اجرای صحیح امربه معروف و نهی از منکر مانع از منحرف کردن اقشار مختلف مردم و زمینه‌ی ضربه زدن دشمن به باور‌های مردم می‌شود و بی اعتنایی و بی تفاوتی نسبت به این فریضه الهی هم قطعا موجب ایجاد سلطه اشرار وافراد ناشایست برسرنوشت مردم خواهد شد.

حجت اسلام ابراهیمی باتبریک آمدن بهارقرآن گفت: صد‌ها حدیث و روایات در مورد امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد که نشان از اهمیت و جایگاه این فریضه در دین مبین اسلام است.

وی اضافه کرد: در آیه ۱۱۰ سوره آل عمران خداوند متعال می‌فرماید شما بهترین امتی هستید که برای مردم پدیدار شده اید؛ به معروف امر می‌کنید و از منکر باز می‌دارید که این آیه بیانگر این است که اگر امتی فاقد این ویژگی باشد نمی‌تواند به آن اهداف مهم دست پیدا کند.

فدائی فرماندار شهرستان زرندیه هم در این جلسه نیز ضمن تاکید بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای اجرای برنامه‌های ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شهرستان گفت: همه باید در راستای ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنیم و آن را از وظیفه اداری متمایز نمائیم.

فدائی توسعه فرهنگی و اخلاقی جامعه را در گرو عمل به این فریضه شرعی دانست و افزود: توجه و احساس مسئولیت کردن نسبت به تحقق این دو فریضه مهم الهی سبب مصون ماندن از آسیب‌های فرهنگی، اعتقادی نظام به ویژه نسل جوان که دشمنان در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی آنان را نشانه رفته اند خواهد شد.

اهم مصوبات جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان زرندیه به شرح زیر است:

۱- تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات شهرستان
۲- تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در حوزه صنایع شهرستان با ریاست اداره صمت و آموزش‌های لازم در اینزمینه
۳-در تمام شهر‌های شهرستان زرندیه با ریاست امام جمعه‌ها و درروستا‌ها با امامان جماعت مساجد نسبت به تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر اقدام شود.

انتهای پیام / ج

مصوبات جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان زرندیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.