دادستان عمومی و انقلاب تربت جام گفت: در راستای ترویج فرهنگ و اخلاق اسلامی، لازم است مدیران دولتی و متولیان امر به روز باشند.

مدیران در راستای ترویج فرهنگ و اخلاق اسلامی به روز باشندبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ولی قنبری راد دادستان عمومی و انقلاب تربت جام در جمع اصحاب رسانه گفت: مدیران اداری باید برای حل مشکلات مردم با انگیزه ورود پیدا کنند آتش به اختیار باشند و فرهنگ پیشگیری را تقویت نمایند.

وی تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی با انبوهی از اطلاعات درست، غلط و دروغ در ذهن جوانان تاثیر گذاشته است باید فضای مجازی به درستی مدیریت شود.

دادستان عمومی و انقلاب تربت جام با اشاره به پایان مهلت دو ماهه به کشاورزان در خصوص تخریب کانال‌های حفرشده دراراضی کشاورزی اظهار داشت: برخی کشاورزان تربت جام به لحاظ امنیت و سرقت محصولات، تجهیزات و ادوات کشاورزی برخلاف قانون اقدام به حفر کانال‌های عمیق وایجاد خاکریزکردند که مورد اعتراض سایرین و وجود خطرات برای مردم داشت و برابرمصوبه شورای تامین و شورای پیشگیری از جرم مدت دوماه به کشاورزان مهلت داده شد تا نسبت به تخریب کانال‌ها اقدام کند و با توجه به عدم اقدام از سوی مالکان و کشاورزان امروز با همکاری شهرداری، فرمانداری، جهاد کشاورزی، راه و ترابری، بخشداری و دهیاری‌ها توسط ده دستگاه لودرنسبت به پرنمودن کانال‌های حفر شده اقدام شد.

قنبری راد ادامه داد: باتوجه به بارندگی‌های اخیر و خسارت‌های جانی ومالی در دیگر استان‌های کشور و بررسی‌های دقیق تر توسط ستاد بحران وکارشناسی جهاد کشاورزی ایجاد کانال‌های حفرشده موجب انحراف و سیلابی شدن آب‌ها می‌شد برابرقانون دو ماه به کشاورزان مهلت داده شد که با توجه به عدم رعایت فرصت داده شده علاوه براعاده وضع به حالت سابق تعقیب کیفری متخلفین به قوت خود باقی خواهدبود.

وی تصریح کرد: حفر کانال دراراضی کشاورزی ازمصادیق تغییر کاربری و جرم بوده و مشمول قانون مجازات تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها است.

دادستان عمومی و انقلاب تربت جام گفت: با توجه به مصوبه هئیت وزیران حفر کانال‌های کشاورزی از مصادیق تعییر کاربری است که مدت زمان ایجادکانال‌ها مانع از اقدامات پیشگیرانه در جهت پر کردن کانال‌ها نخواهد شد و کانال‌های حفر شده موجب رانش زمین، هدایت آب‌ها به یک مسیر خاص، عامل سیلاب و خطرات جانی برای مردم به دنبال دارد.

قنبری راد افزود: از ابتدای امسال ۴۴بند خاکی و مسیل هاکه موجب خطرات برای مردم بود با هدف کاهش ناشی از بارندگی‌های شدید با همکاری ستاد بحران، منابع آب و سایر دستگاه‌های اجرایی تخریب و بازگشایی شد.

انتهای پیام// ز. ج


اقدام دادگستری تربت جام برای جلوکیری از حفر چاه‌های غیر مجاز

برچسب ها: دادگستری ، کشاورزان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار