مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: سه محموله پرنده قاچاق شامل ۸۴۰ قطعه پرنده وحشی و زینتی در این استان کشف شد.

شکارچیان ناکام ماندند / کشف ۸۴۰ قطعه پرنده قاچاق در سیستان و بلوچستانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان وحید پورمردان اظهار داشت: پیرو اطلاع رسانی دوستدارن و همیاران محیط زیست در خصوص ورود چندین محموله قاچاق پرندگان وحشی و زینتی به استان، گشت و کنترل ماموران اجرایی در ورودی شهر‌ها افزایش یافت.

 وی افزود: با هوشیاری ماموران اجرایی محیط بانی نصرت آباد، محیط بانان زاهدان و ماموران انتظامی در سه ماموریت مجزا موفق به کشف و توقیف سه محموله قاچاق پرندگان وحشی و زینتی در منطقه نصرت آباد و ورودی شهر زاهدان در هفته گذشته شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: متخلفان قصد انتقال این پرندگان با اتوبوس از اصفهان به این استان را داشتند که با حضور به موقع نیرو‌های محیط زیست و همکاری ماموران انتظامی در انجام این عمل ناکام ماندند.

وی بیان کرد: از این متخلفان ۴۰۰ قطعه فنچ، ۳۰۰ قطعه مرغ عشق و ۱۴۰ قطعه کبک توقیف شد و همچنین پرندگان کشف شده جهت تیمار و بررسی وضعیت به مرکز قرنطینه و تیمار حیات وحش انتقال یافتند.

پورمردان ضمن قدردانی از تلاش‌های همیاران محیط زیست و نیرو‌های انتظامی که در کشف این سه محموله پرندگان قاچاق نقش داشته اند ابراز امیدواری کرد که با همکاری دستگاه‌های امنیتی، قضایی و دوستداران محیط زیست شاهد کاهش تخلفات زیست محیطی از جمله قاچاق پرندگان باشیم.

انتهای پیام/ع

شکارچیان متخلف در دام قانون 

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار