مهری اسکویی گفت: با وجود عدم پرداخت مطالبات طرح نوسازی بیش از ۶۰ هزار دستگاه تاکسی در سال ۹۵ و ۹۶، ایران خودرو برای نوسازی در سال ۹۸ آمادگی دارد.

اعلام آمادگی ایران خودرو برای نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسیبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تارنمای ایران خودرو، علیرضا مهری اسکوئی مدیر عملیات فروش ایران خودرو با اشاره به اعلام آمادگی برای نوسازی در سال ۹۸ اظهار کرد: با وجود پرداخت نشدن مطالبات مربوط به طرح نوسازی بیش از ۶۰ هزار دستگاه تاکسی در سال ۹۵ و ۹۶، این گروه خودروسازی برای نوسازی در سال ۹۸ آمادگی دارد.

درباره اجرای طرح «کلید به کلید» ایران خودرو در سال‌های ۹۵ و ۹۶ یادآوری کرد: در این طرح رانندگان تاکسی همزمان با اسقاط خودرو فرسوده، تاکسی نو تحویل گرفتند و به این ترتیب درآمد و معاش آنان دچار مشکل نشد.


بیشتر بخوانید: دستور وزیر صمت سابق برای راه‌اندازی مرکز اسقاط خودرویی که معاونش با آن مخالفت کرده بود!


مهری علت توقف این طرح را وصول نشدن مطالبات ایران خودرو از محل گواهی اسقاط خودرو‌های فرسوده بیان کرد و گفت: برخی از متولیان نوسازی از جمله گمرک و ستاد بهینه سازی مصرف سوخت به تعهدات خود عمل نکردند و بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان طلب ایران خودرو تاکنون پرداخت نشده است؛ با این وجود در طرح یاد شده مشارکت خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: متناسب با تقاضای تاکسیرانی و توان و تمایل رانندگان، تعداد خودرو‌های پیش بینی شده قابل افزایش است.

به گفته وی، تعهدات برای تاکسیرانی به روز است و هیچ معوقه‌ای برای آن وجود ندارد، بنابراین هر تقاضای جدید در سال جاری با قیمت مصوب قابل عرضه خواهد بود.

وی حمایت مسئولان و نهاد‌های تصمیم گیر از رانندگان تاکسی را لازمه مشارکت آنان در طرح دانست و گفت: افزایش سقف تسهیلات اعطایی به رانندگان، بخشی از حمایت‌های مورد نیاز برای اجرای موفق طرح است.

به گفته وی،کاهش آلایندگی، کاهش مصرف سوخت، کاهش استهلاک خودرو، رفاه و ایمنی راننده و سرنشین، زیبایی شهر و در نهایت رضایت رانندگان و شهروندان از نتایج اجرای طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده خواهد بود.

گفتنی است؛ هفته گذشته مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران اعلام کرد نوسازی ناوگان تاکسیرانی به در بسته خورده است.

انتهای پیام/

بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان طلب ایران خودرو تاکنون پرداخت نشده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار