معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: میزان خسارات وارده سیل به کشاورزی استان بیش از ۶۰ درصد آن مربوط به شهرستان پلدختر می‌باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، نامدار صیادی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: میزان خسارات وارده سیل به کشاورزی استان حدود یک هزار و ۵۶۸ میلیارد تومان است که بیش از ۶۰ درصد آن مربوط به شهرستان پلدختر می‌باشد.

 صیادی اظهار داشت: بعد از وقوع سیل گزارش‌های لازم در حوزه‌های تولید و زیرساخت‌ها از شهرستان به مرکز استان ارسال شد و مسئولان ز نزدیک آثار سل را در پلدختر مشاهده کردند.

وی افزود: بر اساس گزارش‌های استان به مرکز نامه‌ای از هیئت دولت به استان‌ها مبنی بر کمک‌های بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت برای کشاورزانی که در بخش تولید اعم از زراعت، شیلات و موتور تلمبه دچار آسیب شدند اابلاغ شد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: جلسه امروز یکشنبه در پلدختر برای توجیه برآورد دقیق خسارات تشکیل شد که بر اساس آن برآورد خسارات در سامانه سجاد یا سامانه جامع امداد دولت بار گذاری می‌شود.

صیادی افزود: امروز با مراجعه به کشاورزان بر اساس کمیته تخصصی که در دستورالعمل مرتبط با تصویب نامه ذکر شده برآورد دقیق میزان خسارات تولید استخراج و در این سامانه بارگذاری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای تسهیلات ارزان قیمت کشاورزان به بانک عامل که به احتمال زیاد بانک کشاورزی است مراجعه و تسهیلات خود را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ ر

۶۰ درصد خسارت سیل لرستان مربوط به پلدختر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.