دومین جشنواره تئاتر استانی مونولوگ شهرستان دیلم با معرفی برترین‌ها پایان یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  محمد حسین زندویان معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در آیین پایانی جشنواره تئاتر استانی مونولوگ، جشنواره‌ها را فضای آموزشی خوبی برای هنرمندان عنوان کرد و با اشاره به بهبود زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در شهرستان‌ها، افزود: امروزه زیرساخت‌های بسیار خوبی در شهرستان‌ها ایجاد شده که نسبت به گذشته قابل قیاس نیست و می‌تواند نقطه‌ای روشن برای پیشرفت فعالیت‌های فرهنگی هنری باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیلم نیز گفت: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری زمینه‌ای مناسب و مفید برای ایجاد تعامل هنرمندان با یکدیگر است.

 زهره محنایی با اشاره به اینکه جشنواره‌ها گذشته از ایجاد فضای رقابتی، فضای هم اندیشی بین هنرمندان  به وجود می‌آورند، افزود: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری باعث حضور جوانان در کنار پیشکسوتان می‌شود که علاوه بر ایجاد بستری برای معرفی استعداد‌های نو، تاثیر بسیار خوبی بر جذب مخاطب و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جامعه دارد.

او بیان کرد: در دومین جشنواره تئاتر استانی مونولوگ شهرستان دیلم گروه‌های نمایشی از شهرستان‌های بوشهر و گناوه و دیلم شرکت داشتند که هیات داوران جشنواره شامل حبیب خدامی، مصطفی گله گیریان و سامان شکوریان، آثار هفت گروه نمایشی راه یافته به این جشنواره را بازبینی و نفرات برگزیده را انتخاب کردند.

بنا به رای هیات داوران در طراحی بروشور: جواد صداقت، طراحی نور: امیر حصاری، موسیقی: حسین رئیسی، طراحی صحنه: سهیل عرب و محمد امین پارسا، بازیگری سوم زن: مینا علی پور، بازیگری دوم زن: زهرا کمال زاده، بازیگری اول زن: مریم اسدی، بازیگری سوم مرد: حیدر ذاکری، بازیگری دوم مرد: سهیل عرب و  بازیگری اول مرد: رضا حمزه، به عنوان برگزیدگان معرفی شدند.

همچنین رتبه سوم نمایشنامه نویسی به شیما جوادپور، مقام دوم نمایشنامه نویسی به مهدی تنگستانی، رتبه اول نمایشنامه نویسی به حسن زاری، رتبه سوم کارگردانی به زهرا کمال زاده، مقام دوم کارگردانی به سهیل عرب و رتبه اول کارگردانی به الهام ابنی، رسید.

جایزه ویژه این جشنواره نیز  به حیدر ذاکری از شهرستان دیلم داده شد.

انتهای پیام/ک

جشنواره تئاتر استانی مونولوگ دیلم پایان یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.