مذاکرات آمریکا و طالبان به دلیل اختلاف بر سر زمان خروج نیروهای ناتو از افغانستان متوقف شد.

مذاکرات آمریکا و طالبان متوقف شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مذاکرات آمریکا و طالبان به دلیل اختلاف بر سر زمان خروج نیروهای ناتو از افغانستان متوقف شد.

«سهیل شاهین»، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفت مذاکرات با آمریکا به خاطر یکی از مسائل کلیدی یعنی زمان خروج نیروهای خارجی از افغانستان متوقف شده است.

وی افزود: دو طرف تلاش می‌کنند که تفاوت دیدگاه‌ها را محدود کرده و به یک توافقی درباره جدول زمانی خروج نیروهای خارجی در افغانستان دست یابند.

وی اظهار داشت: این جدول زمانی باید مورد قبول هر دو طرف باشد. بر همین اساس هنوز این جدول زمانی به دست نیامده است. ممکن است این مسئله در این دوره از مذاکرات حل نشود.

شاهین در پاسخ به این سوال که همه مسائل بستگی به خروج نظامیان آمریکا دارد گفت: بله. تا زمانی که این موضوع حل نشود در مورد سایر موضوعات بحث نخواهد شد و اگر این موضوع در این دوره حل نشود، چشم انداز صلح دور خواهد شد.

هنوز سفارت آمریکا در کابل در این‌باره اظهار نظر نکرده اما زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان بارها اعلام کرده است که خروج نیروها تنها مساله در مذاکرات است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.