تولیت آستان قدس رضوی گفت:باید محل تامین منابع و هزینه‌های آستان قدس در جهت اعتماد سازی شفاف باشد.

باید درباره جذب منابع و هزینه‌ها در آستان قدس شفاف سازی شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حجت‌الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی امروز در دیدار با اعضای بنیاد سلامت رضوی اظهار کرد: انتظار ما از مجموعه‌های درمانی وابسته به آستان قدس از جمله بیمارستان رضوی این است که در بخش‌های مختلف از جمله اخلاق پزشکی و خدمات درمانی شاخص و نمونه باشند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود تاکید کرده اند باید به جایی برسیم که دانشمندان برای دانش افزایی، مجبور شوند که زبان فارسی یاد بگیرند و در این راستا مجموعه‌های علمی آستان قدس از جمله دانشگاه رضوی آنقدر باید رشد پیدا کند که دانشمندان برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های این مرکز علمی مجبور به فراگیری زبان فارسی باشند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: باید درباره جذب منابع و هزینه‌ها شفاف سازی شود تا هم رویکرد مردم نسبت به هزینه کرد‌های آستان قدس رضوی اصلاح و اعتمادسازی شود و هم به خودکنترلی سازمانی دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام مروی افزود: تاکید داریم در همه بخش‌های آستان قدس، بویژه حوزه سلامت و دارو که تخصصی می‌باشد بر اساس خرد جمعی تصمیم گیری شود.

وی تصریح کرد: باید این موضوع روشن شود که هدف از ساخت بیمارستان رضوی چیست؟ آیا می‌خواهیم به مستضعفین کمک کنیم یا قرار است این بیمارستان به یک مرکز درمانی شاخص و الگو در سطح ملی و بین المللی تبدیل شود و نباید این دو موضوع را به یکدیگر گره زد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اگر قرار است به مستضعفین کمک کنیم، می‌توان بخشی درآمد‌های بیمارستان رضوی یا از محل دیگر منابع مالی آستان قدس رضوی، یک بیمارستان جدید یا چند درمانگاه ویژه مستضعفین ساخته شود. اگر به این مهم توجه نشود، نه به نیاز مستضعفان پاسخ داده خواهد شد و نه هدف از ساخت یک بیمارستان نمونه و شاخص تحقق پیدا خواهد کرد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

صحبت های تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با اعضای بنیاد سلامت رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.