رئیس گروه سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت استان اصفهان اظهار کرد: کاهش شاخص مرگ و میر مادران باردار در اصفهان از مهمترین دستاورد‌های جامعه مامایی می‌باشد که باعث تمایز آن‌ها نسبت به کل کشور شده است.

دکتر راحله صادق، رئیس گروه سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت استان اصفهان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: هم اکنون فقط در حوزه بهداشتی استان بیش از ۷۰۰ ماما در حال خدمت هستند که در بخش‌های درمانی، اموزشی و خصوصی در حیطه‌های مختلف برای زنان در حال خدمت هستند.

وی با تاکید بر اینکه زنان به عنوان محور اصلی سلامت و اعتلای خانواده در جامعه محسوب می‌شوند، گفت: یکی از مهمترین ارکان خانواده، زنان هستند و یکی مهم‌ترین شاخص‌های توسعه در جهان شاخص‌های مرتبط با سلامت زنان بویژه شاخص مرگ و میر مادران و نوزادان است که این شاخص در گرو زحمات و خدمات ارزنده ماما‌ها به زنان و مادران جامعه است.

رئیس گروه سلامت خانواده و جمعیت مرکز بهداشت استان اصفهان افزود:مشاوره باروری، فرزند آوری، مشاوره به مادران شیرده، مشاوره جنسی، مشاوره سلامت مانند زایمان طبیعی از دیگر فعالیت‌ها و خدمات ماما‌ها به شمار می‌رود.

وی در پایان اذعان داشت:کاهش شاخص مرگ و میر مادران باردار در بیمارستان‌های تبعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ازمهمترین دستاورد‌های جامعه مامایی می‌باشد که باعث تمایز آن‌ها نسبت به کل کشور شده است و با توجه به اینکه موضوع مذکور برای ماما‌ها از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد، بیمارستان عیسی بن مریم به عنوان بیمارستان برتر در امر زایمان طبیعی شناخته شد.

انتهای پیام/ی



کاهش شاخص مرگ و میر مادران باردار در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار