نخستین قانون حمایت از حقوق کودکان در افغانستان پس از نزدیک به دو سال بحث و بررسی پیرامون تعیین سن کودکان در مجلس نمایندگان، با صدور فرمان از سوی رئیس جمهوری اشرف غنی تصویب شد.

تصویب قانون حمایت از کودکان در افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نخستین قانون حمایت از حقوق کودکان در افغانستان پس از نزدیک به دو سال بحث و بررسی پیرامون تعیین سن کودکان در مجلس نمایندگان، با صدور فرمان از سوی رئیس جمهوری اشرف غنی تصویب شد.

معاون دوم رئیس جمهور افغانستان در نشستی که به منظور معرفی قانون حمایت از حقوق کودکان در کابل برگزار شد، گفت: این قانون پس از تصویب از سوی رئیس جمهور توسط وزارت دادگستری در روزنامه رسمی منتشر شده است.

«محمد سرور دانش» قانون حمایت از حقوق کودکان در افغانستان را یکی از جامع‌ترین قوانین در سطح کشورهای منطقه دانست و گفت در این قانون تمام ابعاد حقوقی مربوط به کودکان در نظر گرفته شده است.

فراهم‌کردن زمینه‌های آموزش و پرورش سالم، صحت و سلامت جسمی و روانی کودک، مشخص‌کردن مسئولیت والدین و دولت در برابر کودکان، از جمله اهداف مهم این قانون هستند.

به نوشته ایرنا، حقوق اساسی کودک، بازتوانی کودکان دارای معلولیت، مواظبت‌های اجتماعی، رشد فرهنگی، مراقبت از کودکان کارگر، حمایت کودک در برابر بهره‌کشی‌های اقتصادی، خریدوفروش و قاچاق کودکان، حمایت از کودکان در برابر فحشا و استفاده‌‎های جنسی از آنان از دیگر مواردی‌ هستند که در قانون حمایت از حقوق کودکان افغانستان گنجانده شده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار