مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان گفت: این مجموعه با مشارکت نهاد های مختلف و با برنامه های متنوع مذهبی و فرهنگی به استقبال ماه رمضان می رود.

 به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید علی معرک نژاد مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اصفهان با اشاره به برنامه‌های متنوع این مجموعه در ماه رمضان اظهار کرد:این مجموعه در رویداد‌های مختلف ماه مبارک رمضان با رویکرد افزایش جلوه‌های معنوی شهر به معرفی مشاهیر و ظرفیت‌های مذهبی شهر می‌پردازد.

وی با اشاره به مشارکت صدا و سیما با مجموعه تخت فولاد عنوان کرد: برنامه سحرگاهی شبکه پنج سیما در مکان تکایای تخت فولاد و با موضوع مشاهیر تخت فولاد اجرا می‌شود و در هر سحر زندگی نامه یکی از مشاهیر و جلوه‌های معنوی و شخصیتی عالمان مطرح می‌شود.

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اضافه کرد: مجموعه تخت فولاد امسال حضور پویا و فعالی در نمایشگاه قرآن دارد و معرفی مشاهیر قرآنی و تخت فولاد از برنامه‌های نمایشگاهی این مجموعه است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم و دعا‌های شب‌های ماه رمضان بیان کرد: در شب‌های ماه رمضان وبه خصوص شب‌های قدر تکایای تخت فولاد پذیرای شهروندان است؛ به علاوه در ۵ نقطه از این مجموعه مراسم شب قدر و دعا‌های شب‌های ماه رمضان برگزار می‌شود.

معرک نژاد برپایی ایستگاه‌های معرفی مشاهیر در تخت فولاد را از اقدامات دیگراین مجموعه مذهبی دانست و گفت: با برپایی این ایستگاه‌ها سعی شده تا از ظرفیت حضور مردم برای معرفی مردم با آداب و سبک زندگی بزرگان استفاده شود.

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی و مذهبی تخت فولاد با اشاره به مشارکت اداره اوقاف و مدیریت مرکز علامه مجلسی با مجموعه تخت فولاد تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه مشترک به مناسبت وفات علامه مجلسی در مقبره آن بزرگوار و با رویکرد آشنایی با عالمان مدفون در تخت فولاد از برنامه‌هایی است که در ماه رمضان امسال برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم از این فرصت پیش رو در راستای معرفی بیشتر این سرزمین مقدس و نورانی به شهروندان بهره بگیریم.

انتهای پیام/م

 

برنامه های تخت فولاد اصفهان به مناسبت ماه رمضان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.