رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: تظاهر به روزه خواری جرم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،حجت الاسلام جعفری رئیس کل دادگستری خراسان شمالی تظاهر به روزه خواری را شرعا و قانونا عملی ناپسند دانست و گفت: روزه خواری در ملاء عام، علاوه بر هتک حرمت ماه مبارک رمضان و روزه داران، واجد آثار کیفری و جزائی است.
وی افزود: براساس قانون مجازات اسلامی، برای کسانی که در انظار عمومی مبادرت به روزه خواری می‌کنند، کیفر و مجازات پیش بینی شده است.
حجت الاسلام جعفری گفت: حتی کسانی که به علت بیماری، مسافرت و یا داشتن عذر شرعی و هر دلیل دیگری نمی‌توانند روزه بگیرند، مجاز نیستند در ملاء عام و در انظار عمومی اقدام به روزه خواری کنند.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی بیان کرد: برای افراد دارای معاذیر شرعی، مکان‌های خاصی البته بدور از منظر عمومی مشخص و مجوز‌های لازم برای برخی صنوف و کسبه فعال در حوزه مواد غذائی صادر شده تا این قبیل افراد بتوانند از این اماکن استفاده کنند.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با بیان اینکه برای رسیدگی به جرائم مرتبط با روزه خواری، شعب ویژه‌ای در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: وظیفه نیروی انتظامی است تا با حساسیت مضاعف، در صورت مشاهده مصادیق روزه خواری در ملاعام سریعا با مجرمین برخورد کرده و مراتب را به مرجع قضائی گزارش کنند تا در شعب ویژه‌ای که برای رسیدگی‌های قضائی مستقر شده، رسیدگی شود.
حجت الاسلام جعفری در پایان اظهار کرد: بیشتر مردم ما افرادی متدین هستند که با صیانت نفس و خودمراقبتی حرمت ماه مبارک رمضان را رعایت می‌کنند و آن را فرصتی برای بهره گیری از معنویات و فضائل و کرامات این ماه پرخیر و برکت می‌دانند.
انتهای پیام / م

پیش بینی شعب ویژه برای رسیدگی به جرائم مرتبط با روزه خواری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.