برداشت زودهنگام گل محمدی در رفسنجان

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان گفت:فصل برداشت گل محمدی در رفسنجان به دلیل شکفته شدن زودهنگام گل‌ها زودتر از سایر مناطق است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، رضایی مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان گفت: سطح زیر کشت گل محمدی در رفسنجان در راستای اجرای سیاست‌های این سازمان در زمینه افزایش سطح کشت‌های جایگزین در حال افزایش است.

وی افزود: در حال حاضر گل محمدی در رفسنجان به صورت غنچه به فروش می‌رسد وتاکنون در هر هکتار ۲.۵ تن برداشت داشته ایم و به ازای هر متر مکعب آبی که مصرف می‌کند ۱.۵ دلار ارزآوری برای کشور دارد.

وی افزود: گل محمدی چهار هزار و ۵۰۰ تا پنج هزار متر مکعب آب در سال احتیاج دارد.

وی بیان داشت: ضمن اینکه گل محمدی عاری از آفت است و احتیاج به کود‌های شیمیایی نیز ندارد و محصولی سالم است و هر یک کیلوگرم از این گل بالغ بر ۱۰۰ هزار تومان ارزش دارد.

رضایی افزود: گل محمدی با کم آبی و گرما سازگار است و تاکنون ۲۰ هکتار گل محمدی در رفسنجان کشت شده و ۴۰ تن گل تازه برداشت خواهیم کرد.

دبیر کارگروه اقتصادی کارخانه مس سرچشمه نیز گفت: در حال حاضر دانشگاه رفسنجان مجری اجرای طرح کشت زعفران، پرورش ماهی و گل محمدی است و در رودخانه شاهزاده عباس پرورش ماهی را داریم و کار‌های خوبی انجام شده است.

محسن ارسلان بیان کرد: در حوزه صنعت بیش از ۴۰ قطعه ساز و تولید کننده قطعات در حوزه مس رفسنجان داریم که وارد سیستم تولید و ساخت قطعات مس شده اند و آمادگی داریم که از تولیدات آن‌ها حمایت کنیم.
انتهای پیام/ی

هر کیلو گرم گل محمدی صدهزارتومان به فروش می رسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار