رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان از سیراب شدن تالاب بین المللی شدگان پس از تحمل ۲۶ سال خشکسالی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رحیم مجدمی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شادگان ضمن تایید خبر پر آب و سیر آب شدن تالاب بین المللی شادگان در جریان سیل اخیر بعد از ۲۶ سال خشکسالی گفت: خروجی آب این تالاب به سمت خور‌ها متناسب با سطح آب تالاب مسدود خواهد شد.

وی در ادامه افزود: تمامی نقاط تالاب بین‌المللی شادگان متاثر از سیلاب زیر آب رفته و تالاب در وضعیت آبی بسیار خوبی قرار دارد.

مجدمی اذعان داشت: میزان آب ورودی به تالاب در جریان سیل اخیر به اندازه‌ای بود که ناچار شدیم برای کاهش اثرات ناشی از سیل در روستای مجاور تالاب بخشی از آب را به خور‌ها و خلیج فارس هدایت کنیم.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شادگان تصریح کرد: کارگروهی برای تنظیم میزان خروجی آب از تالاب شادگان تشکیل شد و میزان خروجی آب از کالورت‌ها در امتداد جاده آبادان به ماهشهر متناسب با سطح آب تالاب تنظیم می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: سطح آب در قسمت شمالی تالاب که از رودخانه جراحی تغذیه می‌شود نسبت به قسمت جنوبی که روان آب‌های سیل اخیر در خوزستان به آن هدایت شده کمتر است و خروجی آب در این منطقه بسته شده تا آب در این منطقه به تعادل برسد.

رحیم مجدمی اظهار کرد: در حال مدیریت خروجی آب از تالاب شادگان هستیم.

انتهای پیام/گ

آبگیری تالاب بین المللی شادگان

برچسب ها: انتقال آب ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.