بازدیدی با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه مهاباد از واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک صنعتی و حومه این شهرستان انجام شد.

قادری رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: به منظور تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال رونق تولید نامگذاری شد و از سوی دیگر با هدف تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دولت تدبیر و امید، بازدیدی با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه مهاباد از واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک صنعتی و حومه این شهرستان انجام شد.

وی افزود: در این رابطه عمده مسائل و مشکلات مربوط به واحد‌های تولیدی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و علاوه بر آن در این بازدید، مهمترین مشکلات واحد‌های صنعتی توسط مدیران واحدها، کمبود نقدینگی به ویژه سرمایه در گردش، عدم اجرای عدالت مالیاتی نسبت به بخش صنعت، عدم پاسخگویی بانک‌ها در قبال مصوبات کارگروه ستاد تسهیل و عدم پرداخت تسهیلات مصوب عنوان شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد بیان کرد: همچنین مشکلاتی در زمینه زیرساخت‌های شهرک صنعتی شهرستان به ویژه وضعیت نامناسب آسفالت شهرک، نبود نگهبان در ورودی شهرک و تردد افراد غیرمسئول، مشکل روشنایی معابر در شب، تاریکی و همچنین نوسانات مکرر برق و خسارت‌هایی که بر اثر این نوسانات به واحد‌های صنعتی وارد می‌شود توسط مدیران واحد‌های مستقر در شهرک صنعتی مطرح شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع پرداختن به مسائل حوزه تولید و اشتغال و اهتمام کلیه مسئولین ذیربط با پیشنهاد این اداره و تاکید مقام عالی شهرستان، مقرر شد اقداماتی به منظور رسیدگی ویژه به مسائل و مشکلات پیش روی واحد‌های صنعتی انجام پذیرد.

قادری گفت: بنابراین مقرر شد مسائل و مشکلات واحد‌های صنعتی و معدنی هم در بخش صنعت و هم در بخش کشاورزی از سوی دستگاه‌های ذیربط احصاء و دسته بندی شود.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر مقرر شد در ابتدای سال، جلسات کارگروه اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید در شهرستان با محوریت بررسی مسائل و مشکلات پیش روی واحد‌های صنعتی و معدنی به صورت کاربردی تشکیل شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: با توجه به مشکلات پیش رو به ویژه موضوع کمبود نقدینگی، مقرر شد پایان طرح‌های در دست اجرا و همچنین سرمایه در گردش جهت واحد‌های دارای پروانه بهره برداری فعال، نیمه فعال و راکد موضوع چگونگی تخصیص اعتبار لازم از محل منابع صندوق توسعه ملی در سال ۹۸ برای بخش صنعت نیز از مبادی ذیربط پیگیری شود.

شایان ذکر است بازدید کنندگان از واحد تولیدی پاک تدبیر موکریان فعال در زمینه تولید مواد شوینده، واحد تولیدی تاران مهر فعال در زمینه تولید مواد پلاستیکی و واحد تولیدی آقای صابری فعال در زمینه تولید صفحه کابینت بازدید نمودند.

انتهای پیام/ج

بازدید و بررسی واحد‌های تولیدی مهاباد

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.