معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از اجرای طرح ملی خدمات بهداشتی عشایرگردی در مناطق عشایرنشین این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بابک نخستین، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: استان اردبیل پایلوت اجرای این طرح توسعه خدمات بهداشتی در کشور بوده و این طرح با شکل کنونی و در قالب اعزام پزشک ابتدا از این استان آغاز و هم اکنون در سطح کشور اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه اولین بار این طرح طی سه سال قبل به مرحله اجرا درآمد، تصریح کرد: در قالب طرح بهداشتی عشایرگردی، خدمات متنوعی در حوزه‌های بهداشتی، درمانی و سلامت در مناطق عشایری صعب العبور ارائه می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در قالب این طرح تیم‌های بهداشتی شامل پزشک، ماما، بهورز مرد و یا کاردان رابط هر ماه یکبار به مناطق عشایری اعزام و بیماران را ویزیت و در صورت نیاز به پزشک متخصص و یا مراکز درمانی ارجاع می‌شوند.

نخستین اولویت دانشگاه را توسعه خدمات بهداشتی در مناطق محروم استان و مناطق عشایری برشمرد و از احداث و فعالیت هشت خانه بهداشت ویژه مناطق عشایری در این استان خبر داد.

وی افزود: این تعداد خانه‌های بهداشت طی سال‌های اخیر با توجه ویژه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به ارتقا بهداشت جمعیت عشایری، در نقاط تحت پوشش احداث و راه اندازی شده است.

نخستین با اشاره به راه اندازی این مراکز در مناطق عشایری شمال استان و شهرستان‌های مشگین شهر و نیر و… گفت: بویژه خدمات بهداشتی و درمانی قابل توجهی در مناطق صعب العبور عشایری شهرستان نیز برای این قشر ارائه شده که موجب ارتقا بهداشتی در این مناطق شده است.

انتهای پیام/ع

فعالیت هشت خانه بهداشت در مناطق عشایری اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.