رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: از سال ۹۲ تا پایان سال گذشته، سپاه بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ شغل در زمینه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی را در استان ایجاد کرده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،علی‌اصغر عزیزی‌فر پیش‌از ظهر امروز در نشست خبری با تشریح عملکرد و برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس در کردستان گفت: از سال ۹۲ تا پایان سال گذشته ۲۷۸ میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی و صنایع‌تبدیلی در استان پرداخت شده و برای سه هزار و ۲۳۱ نفر به‌صورت مستقیم و هفت هزار و ۳۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی افزود: تسهیلات پرداخت شده در زمینه پرورش و تولید ماکیان، زنبور عسل، قارچ خوراکی، کشت گیاهان دارویی، زعفران، مشاغل خانگی و پرورش دام سبک و سنگین به متقاضیان پرداخت شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان تصریح کرد: همچنین در سال گذشته ۱۲۰ پروژه عام‌المنفعه عمرانی و زودبازده با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در سطح استان اجرایی و ۳۷۰ جهیزیه عروس، ۳۶ هزار و ۷۰۰ بسته لوازم‌التحریر، مواد غذایی، پوشاک، بهداشتی و کمک‌هزینه نقدی به زنان سرپرست خانوار، ایتام و بیماران صعب‌العلاج کردستانی به ارزش ۶۰ میلیارد ریال توزیع شده است.

۷۵۰ گروه جهادی پایگاه محور در کردستان ساماندهی می‌شوند

وی با بیان اینکه امسال نیز ۷۵۰ گروه جهادی پایگاه محور در سطح استان ساماندهی می‌شوند، ادامه داد: این گروه‌ها در بحث سازندگی و محرومیت‌زدایی خدمات رایگان به مردم ارائه می‌دهند.

عزیزی‌فر با اشاره به اجرای طرح کرامت ۲ در راستای اصلاح زیرساخت‌های عمرانی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی با اولویت «اعتیاد و موادمخدر» در شهر سنندج و قروه گفت: سپاه در سال گذشته سه طرح عمرانی عام‌المنفعه را در محلات حاشیه‌نشین سنندج احداث کرد.

وی با اشاره به اینکه ۴ میلیارد تومان اعتبار به اجرای طرح کرامت ۲ اختصاص یافته است، اضافه کرد: در حال حاضر نیز ۴ طرح عمرانی عام‌المنفعه در محلات حاشیه‌نشین سنندج در دست اقدام و تا پایان خردادماه به اتمام می‌رسد.

عزیزی‌فر در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به قطعی راه ارتباطی روستا‌های لرستان در پی وقوع سیلاب افزود: نیرو‌ها و گروه‌های جهادی، فنی و مهندسی سپاه کردستان بازسازی ۳۵۰ واحد مسکونی آسیب‌دیده و جاده‌های روستایی، لایه‌روبی رودخانه‌ها، احداث پل، برداشت گل و لای و بازگشایی راه ارتباطی ۶۱ روستای مناطق عشایری در کوهدشت شمالی را انجام دادند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان گفت: همچنین ۸ گروه جهادی و بسیج دانشجویی متشکل از پزشک عمومی و متخصص و روانشناس به مناطق سیل‌زده اعزام شدند و دو هزار و ۲۰۰ نفر را ویزیت رایگان کردند.

وی عنوان کرد: در سیل اخیر ۵۰۰ واحد مسکن روستایی استان خسارت دید که سپاه از این تعداد بازسازی و تعمیر ۴۰۰ واحد مسکونی را برعهده گرفته است.

ساخت ۶۰۰ مسکن مددجویی توسط سپاه در کردستان

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود از ساخت مسکن مددجویی خبر داد و ادامه داد: سال گذشته ۲۵۰ واحد مسکن مددجویان کمیته‌امداد با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان توسط بسیج سازندگی سپاه کردستان آغاز شد که تاکنون ۱۳۰ واحد آن تحویل داده شده و مابقی نیز تا پایان خردادماه امسال به اتمام می‌رسد.

وی افزود: همچنین امسال ۲۵۰ واحد مسکن برای مددجویان کمیته‌امداد و ۱۰۰ واحد مددجویی بهزیستی برای خانواده‌های دو معلول به بالا توسط سپاه کردستان احداث می‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه بیت‌المقدس استان کردستان از ساخت مسکن برای مددجویان بهزیستی برای مناطق زلزله‌زده کرمانشاه خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال گذشته هشت واحد مسکن مددجویی را با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان در طول مدت ۸ ماه در اختیار خانواده‌های آسیب‌دیده قرار دادیم.

اجرای طرح جهاد همبستگی ملی در کردستان

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از اجرای طرح جهاد همبستگی ملی برای ساخت منازل سیل‌زده در استان خبر داد و گفت: در این طرح هر مسجد پایگاهی برای ساخت منازل آسیب‌دیده در سیل است و می‌توان از توان و ظرفیت مردم برای ساخت مناطق سیل‌زده بهره برد.

عزیزی‌فر در پایان سخنان خود با بیان اینکه اقدامات سپاه در راستای کمک به دولت است، خاطرنشان کرد: امسال ۴۰ هزار پروژه محرومیت‌ز‌دایی به‌مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سطح کشور اجرا می‌شود که یکهزار و ۲۰۰ پروژه آن به کردستان واگذار شده و تاکنون عملیات ۶۵۰ پروژه آغاز و مابقی نیز درحال برنامه‌ریزی و تا پایان شهریورماه افتتاح خواهند شد.

انتهای پیام/م

 

برچسب ها: سپاه ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.