شرکت هوآوی در نمایشگاه شانگهای از اولین ماژول سخت‌افزاری 5G برای استفاده در تولید خودرو رونمایی کرد که اهدافی بلند پروازانه در پس آن قرار دارد.

هوآوی با عرضه ماژول 5G به دنبال تحول در آینده صنعت خودروسازی استبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اینترنت 5G فناوری نوینی محسوب می‌شود که به تازگی صنعتی شده و شرکت‌های مختلف تلفن همراه به دنبال استفاده از این فناوری در مدل‌های خود هستند. همچنین شرکت‌های مخابراتی و اپراتور‌ها نیز در حال فراهم کردن زیرساخت‌های خود برای پشتیبانی از اینترنت 5G برآمده‌اند. اما در همین زمان کوتاه، اینترنت 5G پای خود را به صنعت خودروسازی باز کرد تا از این پس شاهد استفاده از این فناوری در تولید خودرو‌های مختلف نیز باشیم.

شرکت بزرگ هوآوی در نمایشگاه شانگهای از اولین سخت افزار 5G تولید شده برای صنعت خودروسازی رونمایی کرد. این شرکت ماژول  MH5000 را که بر اساس تراشه موبایلی Balong 5000 5G تولید کرده که در ساخت خودرو به کار خواهد آمد. اگر به یاد داشته باشید هوآوی تراشه Balong 5000 5G را در ژانویه گذشته معرفی کرد، این تراشه به عنوان قدرتمندترین مودم‌ 5G برای تلفن‌های هوشمند شناخته می‌شود، حال همانطور که گفته شد ماژول MH5000 برپایه همان تراشه تولید شده که طبق انتظار از قدرت بالایی بهره می‌برد. ماژول MH5000 به عنوان قطعه‌ای کاربردی برای آینده صنعت خودرو، به خصوص در قسمت ارتباطات هوشمند کارایی دارد.

هوآوی با عرضه ماژول 5G به دنبال تحول در آینده صنعت خودروسازی است

هوآوی می‌گوید :" این ماژول به عنوان محصولی ارتباطی برای حمل و نقل خودرو‌های هوشمند آینده، می‌تواند صنعت خودروسازی را به سمت عصر خودرو‌های 5G هدایت کند." این شرکت در نظر دارد تا فناوری ارتباطی شبکه 5G را در نیمه دوم سال جاری برای شرکت‌های خودروسازی به صورت تجاری عرضه کند. استفاده از این فناوری تولید خودرو‌های هوشمند، خودران و متصل را فراهم می‌سازد، به همین دلیل هوآوی تاکنون با تعدادی از خودروسازان چینی از جمله FAW، دانگ‌فنگ و چانگان موتورز قرار داد امضا کرده است.

هوآوی با عرضه ماژول 5G به دنبال تحول در آینده صنعت خودروسازی است

شرکت هوآوی تا کنون سرمایه‌گذاری سنگینی بر روی بخش اتومبیل‌های خودران انجام داده، این شرکت در سال میلادی گذشته پلتفرم OceanConnect IoT خود را بر روی خودرو DS 7 Crossback آزمایش کرد، این پلتفرم اجازه اتصال بین خودرو‌ها هوشمند، خانه‌های هوشمند و شهر هوشمند را می‌دهد و به دنبال ارتباطی دو جانبه، امن و قابل اطمینان میان خودرو و محیط پیرامون است.

هوآوی با عرضه ماژول 5G به دنبال تحول در آینده صنعت خودروسازی است

رشد این فناوری‌ها در بازار‌های جهانی از جمله آمریکا می‌تواند خبر بدی برای دولت‌مردان این کشور باشد، سیاسیون آمریکا از جمله ترامپ، همچنان معتقد هستند که هوآوی یک شرکت جاسوسی برای کشور چین است و به عنوان یک تهدید برای آمریکا شناخته می‌شود. در همین راستا، وزارت دادگستری آمریکا در چند وقت اخیر ۱۳ تخلف را به شرکت چینی وارد کرده و هوآوی نیز تمامی این اتهامات را در کرده است.

هوآوی با عرضه ماژول 5G به دنبال تحول در آینده صنعت خودروسازی است


بیشتر بخوانید: تماشا کنید/ آزمایش سیستم خودران اتومبیل تسلا مدل ۳ در مسیری واقعی +فیلم


انتهای پیام/

عرضه ماژول 5G توسط هوآوی

برچسب ها: فناوری ، هوآوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.