امسال عملیات اجرایی چهار مجتمع آبرسانی این شهرستان آغاز شود.

آغازعملیات اجرایی چهار مجتمع آبرسانی در ملایربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد کاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: این شهرستان با ۲۰۸ روستای دارای سکنه و جمعیت روستایی بیش از یکصد هزار تن، تنها از یک مجتمع آبرسانی برخوردار است.
وی افزود: از ۵۸ مجتمع آبرسانی طراحی شده در سطح استان همدان، تنها یک مجتمع آبرسانی در این شهرستان عملیاتی شده است، در حالیکه با اجرایی نشدن مجتمع‌های آبرسانی روستایی در سال‌های گذشته، روستاییان ما با مشکلات شدید تامین آب آشامیدنی مواجه هستند.
وی با بیان اینکه عمده اعتبارات آبرسانی روستایی از محل منابع ملی و صندوق توسعه تامین و به تکمیل مجتمع‌های آبرسانی اختصاص داده می‌شود اظهار داشت: با توجه به اینکه ملایر مجتمع آبرسانی نیمه تمام در فهرست طرح‌های اولویت دار استان ندارد، از اعتبارات ملی بخش آب محروم شده است.

کاظمی ادامه داد: پس از مطرح کردن مشکلات اعتباری مجتمع‌های آبرسانی و تک روستایی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصمیم‌های لازم را برای تخصیص اعتبار مورد نیاز اتخاذ و دستورات لازم به مدیران استانی و شهرستانی ابلاغ شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز بر لزوم آغاز عملیات اجرایی مجتمع‌های آبرسانی این شهرستان تاکید کرد و گفت: در حال حاضر مطالعه این مجتمع‌ها به اتمام رسیده و نیازمند تخصیص اعتبار است.

کاظمی اظهار داشت: مقرر شد اعتبار مشخص ملی از محل صندوق توسعه ملی و اعتبارات داخلی شرکت آب و فاضلاب کشور برای اجرایی شدن مجتمع‌های آبرسانی روستایی ملایر اختصاص یابد.

وی افزود: در صورت اجرایی شدن چهار مجتمع آبرسانی سد کلان با ۳۰ روستای زیر پوشش، ینگی کند، حسین آباد شاملو و کریم آباد، حدود ۸۰ روستای این شهرستان زیر پوشش قرار می‌گیرند و از نعمت آب سالم برخوردار می‌شوند.

مجتمع‌های آبرسانی روستایی علی آباد و حسین آباد شاملو ۱۱ روستا، سد کلان ۳۲ روستا، کریم آباد ۹ روستا و ینگی کند هشت روستا را زیر پوشش قرار می‌دهد که در مجموع جمعیت برخوردار از چهار مجتمع آبرسانی روستایی ۳۷ هزار و ۳۰۰ تن است.
انتهای پیام/ج

عملیات اجرایی چهار مجتمع آبرسانی در ملایرآغاز می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.