مسؤول اعزام و استقرار روحانیون اداره‌کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت : تعداد مبلغان فعال در ماه مبارک رمضان در استان حدود یک‌هزار و ۵۰۰ نفر است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حجت‌الاسلام مجتبی بیاتی مسؤول اعزام و استقرار روحانیون اداره‌کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه گفت : یک‌هزار و ۵۰۰ مبلغ و مبلغه طی ماه مبارک رمضان امسال در استان مشغول فعالیت خواهند بود.

وی ۸۵۰ مبلغ از این تعداد را آقا اعلام کرد و گفت : ۴۵۰ مبلغ از این تعداد بومی و مابقی غیربومی و اعزامی از دیگر استان‌های کشور هستند.

وی افزود: ۵۰۰ مبلغه خانم نیز داریم که ۵۰ نفر از از آن‌ها غیربومی است و مابقی بومی هستند.

بیاتی یادآور شد: حدود ۱۰۰ مبلغ دیگر نیز با عناوین مختلف در ایام ماه مبارک رمضان به فعالیت خواهند پرداخت.

وی در خصوص پایین بودن تعداد مبلغان استان کرمانشاه نسبت به شرایط عادی و آرمانی، گفت: این مساله به شرایط اقتصادی و معیشتی مردم استان کرمانشاه بخصوص مردم روستایی مربوط می‌شود، چرا که غالب تامین احتیاجات روحانیون برعهده مردم روستا است.

این مسؤول ادامه داد: تامین مبلغان و فراهم‌آوری احتیاجات آن‌ها در طول تاریخ بر عهده مردم روستا بوده است و از توان و وظیفه دولت خارج است.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های جهادی روحاینون، گفت: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های بحث مبلغان که امسال در استان کرمانشاه به تبلیغ خواهند پرداخت، گروه‌های جهادی هستند که به صورت داوطلبانه و با شرایط خاص اعزام می‌شوند و بیشترین کمک را به مسائل تبلیغی خواهند کرد.

مسؤول اعزام و استقرار روحانیون اداره‌کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه یادآور شد: در کشور هر جایی فعالیت‌ها بر پایه فعالیت‌های جهادی صورت گرفته است شاهد رشد و شکوفایی و پیشرفت بوده‌ایم، لذا بهترین و راحت‌ترین راه حل مشکلات کشور در انجام فعالیت‌های جهادی است .

 

 

انتهای پیام/د

فعالیت یک‌هزار و ۵۰۰ مبلغ و مبلغه طی ماه مبارک رمضان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.