سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حمید شاکرنژاد قاری بین المللی قرآن در ماه رمضان امسال برای برگزاری محافل انس با قرآن به این استان سفر می‌کند.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، محسن شریعت نسب سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این محافل انس با قرآن از ۱۸ تا ۲۳ ماه رمضان امسال در بخش‌های کهگیلویه و بویراحمد از جمله سرفاریاب، قلعه رئیسی، دیشموک، سوق، سرآسیاب یوسفی بهمئی، چیتاب، لوداب، بوستان باشت، مارگون و شهر یاسوج برگزار می‌شوند.

وی افزود: تاکنون محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی در این بخش‌های کهگیلویه و بویراحمد برگزار نشده است.

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: اجرای برنامه‌های متعدد قرآنی در ماه رمضان امسال از سوی این اداره طراحی شده است.

شریعت نسب عنوان کرد: این برنامه‌ها در هشت شهرستان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود و مختص یک یا چند نقطه نیست.

وی ابراز داشت: هفته گذشته نشست‌های هماهنگی کمیته‌های قرآنی شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد برای تصمیم گیری و برنامه ریزی لازم در راستای اجرای بهتر برنامه‌های مورد نظر ماه رمضان امسال برگزار شد.

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این نشست‌ها فعالان قرآنی، ائمه جمعه و رؤسای اداره‌های تبلیغات اسلامی شهرستان‌های هشت گانه استان حضور داشتند.

شریعت نسب اظهار داشت: مهمترین برنامه‌های قرآنی پیش بینی شده برای اجرا در ماه رمضان امسال در شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد شامل ۳۲ محفل انس با قرآن، ۳۲ آیین جزءخوانی قرآن کریم و ۳۲ نشست تفسیر سوره غافر در قالب طرح بیّنات (۲) است.

وی افزود: در نشست‌های تفسیر سوره غافر از مفسران و ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استاد استفاده می‌شود.

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پس از اتمام این نشست‌ها از شرکت کنندگان آزمون برگزار شده و به افرادی که نمره لازم را کسب کنند جوایزی اهدا خواهد شد.

شریعت نسب عنوان کرد: پایان ماه رمضان امسال ۵۰ فعال قرآنی کهگیلویه و بویراحمد در آیینی با حضور جمعی از مسئولان اجرایی این استان در شهر یاسوج تجلیل می‌شوند.

وی ابراز داشت: فعالان قرآنی هر کدام از شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد نیز به طور جداگانه پس از ماه رمضان امسال تجلیل خواهند شد.

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ماه رمضان امسال از نحوه اجرای برنامه‌های قرآنی در شهرستان‌ها و بخش‌های این استان بازدید می‌شود.

شریعت نسب اظهار داشت: بازدید‌هایی در ماه رمضان امسال از مراکز، مؤسسه‌ها و خانه‌های قرآنی کهگیلویه و بویراحمد برای بررسی و رفع مشکلات و کمبود‌های آن‌ها انجام خواهد شد.

وی افزود: آیین جزءخوانی نیز در طول ماه رمضان امسال همه روزه در نوبت عصر همراه با پخش مستقیم از شبکه استانی دنا و با حضور قاریان مطرح بومی و غیربومی در حسینیه ثارالله شهر یاسوج برگزار می‌شود.

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تشکیل مجمع خیران قرآنی استان در حال پیگیری بوده و تاکنون نیز اقدام‌های ارزنده‌ای در این زمینه انجام شده است.

شریعت نسب عنوان کرد: پس از ماه رمضان امسال نشست خیران قرآنی کهگیلویه و بویراحمد با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان اجرایی این استان در شهر یاسوج برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: مرحله نخست آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ به طور کتبی و با شرکت ۵۰ نفر در سه حوزه یاسوج، دوگنبدان و دهدشت برگزار شد.

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: افرادی که نمره لازم را در این آزمون کسب کنند راهی مرحله شفاهی شده و به برگزیدگان هر ۲ مرحله نیز مدرک معادل مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعطا خواهد شد.

شریعت نسب اظهار داشت: مشخصات و اطلاعات مربوط به فعالان قرآنی کهگیلویه و بویراحمد در هیچ سامانه‌ای ثبت نشده و راه اندازی این سامانه در استان نیز در حال پیگیری است.

وی افزود: به اداره‌های تبلیغات اسلامی شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شده که مشخصات و اطلاعات فعالان قرآنی خود اعم از حافظان، قاریان، مربیان، پیشکسوتان و اعضای گروه‌های تواشیح و همخوانی را برای تشکیل بانک اطلاعاتی و ثبت در سامانه استان اعلام کنند.

شریعت نسب بیان کرد: انتظار می‌رود که قشر‌های مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد حضور گسترده‌ای در برنامه‌های قرآنی ماه رمضان امسال داشته باشند تا بیش از پیش شور و نشاط معنوی در ماه بهار قرآن در این استان ایجاد شود.

 انتهای پیام/غ

اجرای برنامه‌های متعدد قرآنی در ماه رمضان

برچسب ها: رمضان 98 ، قر آن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.