مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس از احداث سردخانه با ظرفیت هزار تن جهت نگهداری محصول خرما در این شهرستان خبر داد.

بخشایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت: با توجه به روند رو به افزایش تولید خرما در این شهرستان مجوز سردخانه با ظرفیت هزار تن، دومداره که کار بسته بندی خرما را نیز انجام خواهد داد صادر شده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا ظرف یک سال آینده این سردخانه به بهره‌برداری برسد افزود: با توجه به همزمان نبودن ماه مبارک رمضان با فصل برداشت خرما به ناچار خرمای مورد نیاز خود را از شهرستان و استان‌های خرماخیز تامین می‌کنیم.

بخشایی با اشاره به اینکه با احداث این سردخانه در ماه رمضان خرمای مورد نیاز این شهرستان در آن ذخیره خواهد شد گفت: در حال حاضر یک سردخانه با ظرفیت نگهداری ۶۰ تن خرما در این شهرستان وجود دارد که قسمتی از خرمای تولید شده در آن نگهداری و به مرور در فصل زمستان به بازار عرضه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس با بیان اینکه بیشترین خرما‌ها در بازار‌های محلی این شهرستان به فروش می‌رسد افزود: این محصول در شهرستان طبس ۴۰۰ نفر بهره‌بردار دارد که سال گذشته ۳ هزار و ۵۰۰ تن خرما از نخلستان‌های آن برداشت شده است.

وی با اشاره به اینکه سطح زیر کشت محصول خرما در این شهرستان هزار و ۲۰۰ هکتار است گفت: از این مقدار ۸۵۰ هکتار بارور و ۳۵۰ هکتار به صورت نهال است.

انتهای پیام / ط آ

وجود ۴۰۰ نفر بهره‌بردار  خرما  در شهرستان طبس 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.