رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میرجاوه گفت: اثر تاریخی ساختمان شهربانی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ د میلیون ریال نیز در حال مرمت است.

مرمت اثر تاریخی ساختمان شهربانی در میرجاوهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالله کرد رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میرجاوه   اظهار کرد: اثر تاریخی ساختمان شهربانی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ د میلیون ریال نیز در حال مرمت است.

وی افزود: کلاس‌های صنایع دستی در شهرستان میرجاوه با آموزش سه رشته سوزن دوزی، سکه دوزی و دوخت البسه محلی بلوچی در حال برگزاری است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میرجاوه افزود: این کلاس‌ها با تعداد ۸۰ هنرجو از ۲۰ فروردین ماه آغاز شده و تا تیرماه امسال ادامه دارد.

این مسئول ادامه داد: در حوزه میراث فرهنگی، تعداد ۱۵ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است که برای حفاظت از این مواریث تاریخی از ظرفیت شورا‌های اسلامی، معتمدین، دهیاران و انجمن‌های میراث فرهنگی استفاده شده است.

وی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته آثاری که در معرض خطر قرار دارند در دستور کار تعیین حریم قرار گرفتند.

کُرد بیان کرد: ساختمان شهربانی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون ریال نیز در حال مرمت است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری میرجاوه افزود: در حوزه گردشگری جشنواره لیکو، نهم اردیبهشت ماه با حضور پرشور جوامع محلی و مسئولان در روستای هدف گردشگری تمین با اجرای موسیقی و شعرخوانی محلی برگزار شد.

این مسئول یادآور شد: از اقدامات دیگری که در این حوزه انجام میشود راهنمایی گردشگران خارجی از محل دفتر اطلاع رسانی گردشگری واقع در پایانه مرزی میرجاوه و توزیع اقلام فرهنگی شامل نقشه، بروشور و کتابچه راهنمای گردشگری استان است.

وی بیان کرد: به کارگیری راهنمایان محلی و سرکشی از تاسیسات گردشگری جهت رفاه گردشگران نیز اقدامات دیگر در حوزه گردشگری در شهرستان میرجاوه است.

انتهای پیام/ع

۱۵ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.