فرماندار شهرستان خلخال گفت: با ساماندهی گروه‌های کوهنوردی، طبیعت گردی و تور‌های مسافرتی، گردشگری ورزشی این شهرستان رونق می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فریدون بابایی، فرماندار شهرستان خلخال در جلسه توجیهی مسئولان تور‌های کوهنوردی و طبیعت گردی خلخال از شناسایی و معرفی ۲۵ مسیر جدید طبیعت گردی در این شهرستان خبر داد و گفت: مسیر کوهنوردی و طبیعت گردی اندبیل به سمت استان گیلان، تنها یکی از این ۲۵ مسیر زیبای طبیعت گردی منطقه است.

وی با بیان اینکه تلاش برای رونق صنعت گردشگری ورزشی شناسنامه دار با بهره گیری از ظرفیت و توان بخش خصوصی و تور‌های گردشگری مجاز منطقه است، اظهار داشت: ما در هیچ شرایطی مانع فعالیت‌های گروه‌های کوهنوردی وطبیعت گردی مختلف در منطقه نیستیم، ولی در عین حال برای ساماندهی این گروه‌ها و فعالیت آن‌ها زیر نظر تور‌های طبیعت گردی مجاز و یا هیات کوهنوردی شهرستان تلاش می‌کنیم.

فرماندار خلخال با توصیه به مسئولان تور‌های گردشگری، طبیعت گردی و همچنین گروه‌های کوهنوردی مختلف خلخال برای پرهیز از انجام فعالیت‌های خود در ایام و مناسب‌های خاص سال و حفظ حرمت ایام ویژه اظهار داشت: احترام به باور‌های دینی و اعتقادی مردم منطقه از سوی گروه‌های کوهنوردی و طبیعت گردی میهمان این شهرستان انتظار ما از آن‌ها است.

بابایی گفت: رواج برخی از فرهنگ‌های غیربومی منطقه از طریق گروه‌های کوهنوردی و طبیعت گردی میهمان مورد قبول فرهنگ عامه مردم منطقه نبوده و انتظار از مسئولان گروه‌های کوهنوردی و طبیعت گردی مجاز شهرستان هدایت این گروه‌ها برای رعایت چهارچوب‌های قانونی و حفظ حرمت فرهنگ بومی منطقه در زمان حضور گروه‌های غیربومی در این شهرستان است.

وی افزود: هرگونه فعالیت در چهارچوب قانون و رعایت موازین شرعی، عرفی و مقررات مربوط به گردشگری ورزشی، منجر به توسعه صنعت گردشگری ورزشی در منطقه شده و برخلاف آن نیز به عنوان ضد حرکت این هدف و آفت طبیعت گردی و گردشگری محسوب خواهد شد.

فرماندار خلخال با توصیه به همه گروه‌های فعال در زمینه کوهنوردی و طبیعت گردی جهت هماهنگی برای ادامه فعالیت خود با اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین اداره ورزش و جوانان برای دریافت مجوز‌های مورد نیاز اظهار داشت: حوادث ناشی از بی توجهی به این امر برای شرکت کنندگان در برنامه‌های کوهنوردی و طبیعت گردی، متوجه لیدر گروه خواهد بود.

انتهای پیام/ح

رونق صنعت گردشگری ورزشی در خلخال

برچسب ها: گردشگری ، ورزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.