رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: دانش‌آموزان در مواقع استفاده از اینترنت برای تهیه موارد آموزشی و نمونه سوالات امتحانی مراقب کلاهبردارن سایبری باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سرهنگ مهدی قاسمی افزود: در ایام پایانی سال تحصیلی که امتحانات برگزار می‌شود، طبق سوابق سالیان قبل و به احتمال زیاد، دانش‌آموزان برای تهیه نمونه سوالات آزمون یا جزوه‌های کمک درسی و چکیده مباحث آموزشی به اینترنت و بعضی اوقات کانال‌های تلگرامی که برای فروش موارد خواسته شده تبلیغات گسترده‌ای انجام می‌دهند، مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: دیده شده گرداننده و مدیر کانال، افراد را برای پرداخت وجه به صفحات و درگاه‌های اینترنتی جعلی هدایت می‌کند و با این شگرد اطلاعات حساب آن‌ها را کپی کرده، به اصطلاح فیشینگ انجام می‌دهد و در نهایت تمام موجودی حساب قربانیان را برداشت می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر بیان کرد: کلاهبرداران اینترنتی از طریق شگرد فیشینگ یا جعل صفحه درگاه پرداخت بانکی و طراحی صفحه‌ای مشابه درگاه اصلی و با تغییر جزئی در نشانی آن کاربران را فریب می‌دهند.

سرهنگ قاسمی عنوان کرد: دانش آموزان در خرید‌های آنلاین خود مراقب پایگاه‌ها و درگاه‌های پرداخت فیشینگ باشند و توجه کنند که درگاه بانکی دارای پروتکل https باشد و به هنگام وارد کردن مشخصات حساب بانکی از صفحه کلید مجازی استفاده کنند.

وی به کاربران توصیه کرد: والدین می‌توانند با تعیین سقف برداشت از کارت بانکی فرزندشان، از برداشت‌های غیرمجاز و سوء استفاده افراد سودجو و فرصت طلب پیشگیری کنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر افزود: بهتر است والدین هنگام خرید‌های اینترنتی در کنار فرزندان، حضور داشته باشند و یا استفاده برای انجام خرید‌های اینترنتی کارت هدیه (Gift Card) یا کارت با سقف موجودی پایین به فرزندانشان بدهند و پایگاه‌های معتبر را برای فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی فرزندان در نظر بگیرند.

مردم می‌توانند آخرین و به روز‌ترین آموزش‌های لازم برای استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی را از طریق پایگاه پلیس فتا به نشانی اینترنتی ww.cyberpolice.ir دریافت کنند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق پایگاه پلیس فتا، گزینه تماس با ما بخش مرکز فوریت‌های سایبری اعلام کنند.

انتهای پیام/ک

هشدارهای پلیس فتا به دانش آموزان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.