طرح نظارت بهداشتی دامپزشکی مازندران در ماه مبارک رمضان به صورت روزانه انجام می شود.

رضوانی مدیر کل دامپزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت:کارشناسان دامپزشکی طرح نظارت بهداشتی بر فراورده های دامی ویژه ماه مبارک رمضان را بصورت گسترده در ساعت اداری و غیر اداری در گروه های ثابت و سیار اجرا می کنند.

وی گفت: در هر شهرستان ۲ اکیپ سیار از کارشناس دامپزشکی روزانه از ساعت صبح ۸ تا بعد از افطار در دو شیفت کاری بر تولید، توزیع، فرآوری و عرضه فرآورده‌های خام دامی قصابی‌ها، مرغ‌فروشی‌ها، جگرکی ها، خودرو‌های ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی، سردخانه‌ها، کشتارگاه‌های دام و طیور و کارگاه‌های بسته‌بندی این فرآورده‌ها نظارت خواهند کرد.

وی گفت: نظارت های دامپزشکی توسط کارشناسان با هدف تامین سلامت مصرف کنندگان، جلوگیری از شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام به ویژه در سطح شهرستان ها تشدید می شود.

رضوانی با اشاره به افزایش فعالیت جگرکی های غیرمجاز بعد از زمان افطار در مرکز استان و چند شهر بزرگ مازندران، از شهروندان خواست تا بمنظور حفظ سلامت خود و خانواده از تهیه و مصرف جگر از این مراکز پرهیز کنند و فقط از مراکزی که تحت نظارت دامپزشکی بوده و فقط در این امر اشتغال و دارای پروانه کسب می باشند استفاده کنند.

مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت: در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی، با متخلفان و افرادی که سلامت شهروندان را در این ماه تهدید می کند برخورد قانونی بعمل می آید.

وی به شهروندان توصیه کرد: شهروندان گوشت مورد نیاز خود را از مراکز معتبر خریداری و به هنگام خرید گوشت قرمز به مهر بهداشتی دامپزشکی و برچسب روی لاشه و همچنین هنگام خرید مرغ به تاریخ تولید و انقضاء محصول  توجه کنند.
 
انتهای پیام/س
 

برخورد قانونی با مراکز عرضه و فروش فرآورده های دامی در ماه رمضان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار