به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حسینی دادستان مرکز مازندران چند ماهی است که شماره تلفن همراه خودش را برای ارتباط مستقیم با مردم رسانهای کرد.
وی پس از قبول مسئولیت دادستانی در اسفند ماه سال ۹۶ خلا ارتباط مستقیم با مردم را در سیستم قضایی احساس و با رسانهای کردن شماره شخصی خود روزنه بی واسطهای برای ارتباط مردم با مسئول قضایی استان ایجاد کرد.
وی درباره علت این عمل میگوید: اختصاص دادن شماره تلفن به مردم به این جهت بود که آنها بتوانند به راحتی حرفشان را بزنند و به مسئولیتشان بی واسطه مسائل و مشکلاتی را اطلاع دهند، زیرا مردم خیلی از تخلفات را میبینند، اما به جهت اینکه نمیخواهند درگیر مسائل شوند و یا حتی نمیتوانند بصورت شاکی خصوصی شکایتی مطرح کنند از آن تخلف عبور میکنند.
وی افزود: مردم با مشکلات زیادی در حوزه قضایی مواجه هستند، برخیها از بیتوجهی به تخلفات در رنجند و فریادرسی ندارند، برخی نیز با قانون آشنا نیستند و در پیچوخمهای اداری ممکن است با موانعی برخورد کنند، بنابراین وجود یک کانال ارتباطی بین مردم و ضابط قضایی میتواند علاوه بر حل مشکلات مردم باعث شود آنچه مردم میبینند و گاهی از چشم ضابطین قضایی دور مانده مورد بررسی و پیگیری مسئولین نیز قرار گیرد.
سیدیونس حسینیعالمی میگوید: بنده شخصاً موارد اعلامشده را پیگیری میکنم و پاسخ پیامها را میدهم.
وی پیشتر نیز با اقداماتی، چون شرکت در راهپیمایی اربعین و یا درو در فصل برداشت شالی و همراه شدن با مردم، روحیه جهادی خود را به اثبات رسانده بود، اعلام شماره تلفن برای ارسال پیام نیز در ادامه همان روحیه مردمداری و جهادی ایشان است.
پس از انتشار شماره تلفن همراه دادستان برای رسیدگی به تخلفات، تا کنون ۵۰۰۰ پیامک به دادستان ارسال شده و این پیامها علاوه بر پیامک از طریق شبکههای اجتماعی نیز به دادستان ارسال میشود.
حسینی عالمی در این باره میگوید: پیامها را در وقت غیر اداری و در منزل میخوانم و تا پاسی از شب پاسخگوی پیامها هستم، بخشی از پیامها جدای از درخواست تنها قدردانی بوده ، و سعی کردم با پیگیری دادستانهای شهرستانهای مربوطه موارد را پیگیری و به نتیجه برسانیم.
دادستان مرکز مازندران میگوید: وقتی شماره پیامک در فضای مجازی منتشر شد علاوه بر مردم استان افرادی از دیگر نقاط کشور هم پیام ارسال کرده و برخی این اقدام انقلابی و مردمی را تبریک گفتند و برخی دیگر نیز سؤالات و درخواستهایی داشتند.
موارد استانی که نیاز به پیگیری داشتند نیز دستور صادر شد و آندسته از پیامهایی که نیاز به راهنمایی بود هم اقدام مقتضی صورت گرفت.
وی افزود: استقبال مردم از شماره پیامکی استقبال از اعتماد آنها به نظام جمهوری اسلامی است و اگر این روند متوقف شود و به مردم پاسخ داده نشود، اعتماد به نظام و مسئولان حکومت خدشه دار میشود.
حسینی عالمی با اشاره به متفاوت بودن حوزه پیامکها میگوید: مردم در پیامک هایشان از حقوقهای عقبمانده، پروژههای نیمه کاره، تخریب محیط زیست و ویلاسازی ها، تخریب رودخانهها تا گرانی قیمت اقلام خوراکی و سخت شدن معیشتشان با کمرنگ شدن نظارتها میگویند.
دادستان مرکز مازندران درباره پیامکهایی که به نتیجه رسیده میگوید: یکی از پیامهای مردمی توسط فردی جویباری بوده که از حضور مردی شرور در نزدیکی محل زندگی شان میگفت و اینکه آسایش را از آن محل گرفته است.
من نیز با ارسال این پیامک به دادستان شهرستان جویبار خواستار پیگیری مشکل شدم.
پس از ۲۴ ساعت فرد متخلف دستگیر و مشخص شد آن شخص ماهها فراری بوده و پیامک ارسالی توسط شهروند جویباری توانست مکان اختفای او را آشکار کند.
وی در ادامه افزود: یک پیامک ساده توانست علاوه بر حل مشکل مردم بخاطر حضور این شرور در نزدیکی محل زندگی شان، کمک شایانی نیز به نیرویهای قضایی برای دستگیری این متخلف کند.
روحیه پاسخ گویی و مردمی بودن دادستان مرکز مازندران و ارتباط مستقیم وی با مردم نتایج خوبی را به همراه داشت تا آنجا که دادستانهای شهرستانهای آمل و میاندرود هم شماره تلفن همراه خود را به این امر اختصاص دادند.
گزارش از سارا فرهمندراد
انتهای پیام/ م